Study programme 2022-2023 | Français | ||
Innovation Marketing | |||
Programme component of Master's in Computer Engineering and Management (MONS) (day schedule) à la Faculty of Engineering |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
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UI-M1-IRIGIG-010-M | Compulsory UE | BETTE Sébastien | F113 - Management de l'Innovation Technologique |
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Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
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| Français | 24 | 24 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4.00 | 2nd term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
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I-MANA-221 | Sustainable Marketing | 18 | 18 | 0 | 0 | 0 | Q2 | |
I-MANA-222 | Innovation Marketing and Business Analytics | 6 | 6 | 0 | 0 | 0 | Q2 |
Programme component |
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Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
Pour I-MANA-221
Connaître et comprendre les notions principales du Marketing stratégique et opérationnel, appliqué au cas d'un développement/d'une structure durable.
Réaliser un plan Marketing
Analyser un plan Marketing
Prendre du recul et mener une analyse réflexive profonde sur l'aspect "Marketing Durable" du marketing
I-MANA-222
À l'issue de cet enseignement, l'étudiant sera capable d'extraire des nouvelles connaissances à partir des données d'une entreprise pour résoudre des problèmes complexes et prendre de meilleures décisions plus rapidement. En outre, l'étudiant sera capable d'évaluer la pertinence business de l'exploitation de ces nouvelles connaissances et de définir et de mesurer la valeur créée.
UE Content: description and pedagogical relevance
Pour I-MANA-221
Rôle des différents intervenants (décideurs, acheteurs, prescripteurs et utilisateurs).
Retour sur les notions classiques de marketing stratégique comme la segmentation, le ciblage, le positionnement, et le principe du marketing opérationnel ou marketing mix (4P) dans leur version traditionnelle.
Développement de l'approche et des notions liées au marketing durable de manière trasnversale
Pour I-MANA-222
Le cours abordera trois types de questions concernant des problèmes d'entreprise :
Descriptive analytics : Que s'est-il passé ?
Predictive analytics : Que va-t-il se passer ?
Prescriptive analytics : Que devrions-nous faire ?
Prior Experience
Pour I-MANA-222
Compétences en Data Mining
Type(s) and mode(s) of Q2 UE assessment
Q2 UE Assessment Comments
The evaluation procedure will be detailed in the first sessions of the AA. In particular, the evaluation procedure includes a "continuous evaluation" part. This part therefore requires an "active participation" of the student, including a minimum participation rate (fixed to 80%)
Method of calculating the overall mark for the Q2 UE assessment
Final UE quotation : if the student has a quotation equal or under 7/20 for one of the AAs constituting the UE, the final UE quotation will be equal to the lowest quotation obtained. Otherwise, the final UE quotation will be established proportionally to the AA's corresponding credits.
Type(s) and mode(s) of Q3 UE assessment
Q3 UE Assessment Comments
The evaluation procedure will be detailed in the first sessions of the AA. In particular, the evaluation procedure includes a "continuous evaluation" part. This part therefore requires an "active participation" of the student, including a minimum participation rate (fixed to 80%)
Method of calculating the overall mark for the Q3 UE assessment
Final UE quotation : if the student has a quotation equal or under 7/20 for one of the AAs constituting the UE, the final UE quotation will be equal to the lowest quotation obtained. Otherwise, the final UE quotation will be established proportionally to the AA's corresponding credits.
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
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I-MANA-221 |
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I-MANA-222 |
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Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
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I-MANA-221 |
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I-MANA-222 |
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Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
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I-MANA-221 | Des supports de travail (MOOC, fichies pdf, ppt, Excell) sont donnés aux étudiants en cours de quadrimestre |
I-MANA-222 | Not applicable |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
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I-MANA-221 | MARKETING MANAGEMENT; Kotler, Keller, Manceau; PEARSON 2015. Marketing Durable; S. Dekhili, A. Merle, A. Ochs; PEARSON 2021. |
I-MANA-222 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
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I-MANA-221 | Not applicable |
I-MANA-222 | Not applicable |