Programme d’études 2022-2023 | English | ||
Basic Understanding of AI and BCI | |||
Unité d’enseignement du programme de Master en sciences biomédicales (MONS) (Horaire jour) à la Faculté de Médecine et de Pharmacie |
Code | Type | Responsable | Coordonnées du service | Enseignant(s) |
---|---|---|---|---|
UM-M2-BIOMED-029-M | UE optionnelle | SIMAR Cédric | M119 - Neurosciences |
|
Langue d’enseignement | Langue d’évaluation | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Crédits | Pondération | Période d’enseignement |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Anglais | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4.00 | 1er quadrimestre |
Code(s) d’AA | Activité(s) d’apprentissage (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Période d’enseignement | Pondération |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
M-DOYM-066 | Basic Understanding of AI and BCI | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 100.00% |
Unité d'enseignement |
---|
Objectifs par rapport aux acquis d'apprentissage du programme
Acquis d'apprentissage de l'UE
After successful completion of this course, the students will be able to:
- Understand the basic principles of IA and BCI
- Have a clear overview of the main classification algorithms and know when to (not) use them
- Apply these algorithms to neurophysiological data
- Avoid the main methodological pitfalls and biases by using better experimental designs
This course gives the students the necessary tools to understand and interact with Data Scientists/Engineers in their future work environment.
Contenu de l'UE : descriptif et cohérence pédagogique
The course is articulated around 3 main parts:
- Introduction to Artificial Intelligence (about 16 hours)
- Introduction to Brain-Computer Interfaces (about 8 hours)
- Project (about 6 hours)
The main objectives of this course are to:
- Introduce the fundamental notions and principles of Artificial Intelligence (AI) and Brain-Computer Interfaces (BCI)
- Apply these fundamental principles with state-of-the-art algorithms on neurophysiological data
- Identify and avoid methodological pitfalls and biases
- Discuss recent research results related to the use of AI and BCI in Neuroscience
Compétences préalables
No prerequisites are required for this course.
Types d'activités
AA | Types d'activités |
---|---|
M-DOYM-066 |
|
Mode d'enseignement
AA | Mode d'enseignement |
---|---|
M-DOYM-066 |
|
Supports principaux non reproductibles
AA | Supports principaux non reproductibles |
---|---|
M-DOYM-066 | - Powerpoint presentations - Lecture videos from the previous year |
Supports complémentaires non reproductibles
AA | Support complémentaires non reproductibles |
---|---|
M-DOYM-066 | Sans objet |
Autres références conseillées
AA | Autres références conseillées |
---|---|
M-DOYM-066 | Sans objet |
Reports des notes d'AA d'une année à l'autre
AA | Reports des notes d'AA d'une année à l'autre |
---|---|
M-DOYM-066 | Autorisé |
Evaluation du quadrimestre 1 (Q1) - type
AA | Type(s) et mode(s) d'évaluation du Q1 |
---|---|
M-DOYM-066 |
|
Evaluation du quadrimestre 1 (Q1) - commentaire
AA | Commentaire sur l'évaluation Q1 |
---|---|
M-DOYM-066 | - Written exam (or oral exam if required by the COVID-19 pandemic evolution): 50% of the final score - Project: 50% of the final score. The objective is to apply the core concepts seen during the lectures on a practical case with real data. The format of the project is a Jupyter notebook |
Evaluation de l'épreuve de rattrapage du quadrimestre 1 (Q1) pour B1BA - type
AA | Type(s) et mode(s) d'évaluation rattrapage Q1(BAB1) |
---|---|
M-DOYM-066 |
|
Evaluation du quadrimestre 3 (Q3) - type
AA | Type(s) et mode(s) d'évaluation du Q3 |
---|---|
M-DOYM-066 |
|
Evaluation du quadrimestre 3 (Q3) - commentaire
AA | Commentaire sur l'évaluation Q3 |
---|---|
M-DOYM-066 | - Written exam (or oral exam if required by the COVID-19 pandemic evolution): 50% of the final score - Project: 50% of the final score. The objective is to apply the core concepts seen during the lectures on a practical case with real data. The format of the project is a Jupyter notebook |