Code | Type | Responsable | Coordonnées du service | Enseignant(s) |
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UW-U1-GESTIN-002-M | UE Obligatoire | ARNONE Laurent | W727 - Marketing et Communication |
Langue d’enseignement | Langue d’évaluation | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Crédits | Pondération | Période d’enseignement |
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Français | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 |
Code(s) d’AA | Activité(s) d’apprentissage (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Période d’enseignement | Pondération |
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W-MAKO-020 | ?% |
Acquis d'apprentissage UE
At the end of this course, students will be able to understand and apply the basis of marketing strategies at the international scale. The course covers the various variables of strategic and operational marketing and explains the specificities of their adaptation to the international context. Cultural influences will also be highlighted.
Contenu de l'UE
Students will learn about choices of foreign market entry, market testing (process and key dimensions to be considered), segmentation, international product and brand management (including positioning), international pricing, and international communication.
1) The company general strategy and the export process
2) Market studies and market selection at the international level
3) Cultural issues in marketing in different countries
4) Segmenting, Targeting, and Positioning in an international context
5) The selection of the mode of entry
6) Marketing mix at the international level : - Internationale product strategy - Internationale price strategy - International place strategy - International promotion strategy
7) Cases of international marketing planning
Compétences préalables
This is an advanced course. Students should have attended a marketing course such as Fondements de Marketing/Principles of Marketing and have a sound understanding of the key principles of marketing.
Types d'évaluation Q1 pour l'épreuve intégrée
- Présentation et travaux
- Examen écrit
Types d'évaluation Q2 pour l'épreuve intégrée
- Néant
Types d'évaluation du Q3 pour l'épreuve intégrée
- Présentation et travaux
- Examen écrit
Types d'évaluation rattrapage B1BA (Q1) pour l'épreuve intégrée
- Néant
Types d'activités
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Mode d'enseignement
AA | |
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Supports principaux
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Supports principaux non reproductibles
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Supports complémentaires
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Supports complémentaires non reproductibles
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Autres références conseillées
AA | |
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Evaluation du quadrimestre 1 (Q1) - type
AA | |
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Evaluation du quadrimestre 1 (Q1) - commentaire
AA | |
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Evaluation de l'épreuve de rattrapage du quadrimestre 1 (Q1) pour B1BA - type
AA | |
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Evaluation de l'épreuve de rattrapage du quadrimestre 1 (Q1) pour B1BA - commentaire
AA | |
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W-MAKO-020 |
Evaluation du quadrimestre 2 (Q2) - type
AA | |
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W-MAKO-020 |
Evaluation du quadrimestre 2 (Q2) - commentaire
AA | |
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W-MAKO-020 |
Evaluation du quadrimestre 3 (Q3) - type
AA | |
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W-MAKO-020 |
Evaluation du quadrimestre 3 (Q3) - commentaire
AA | |
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