Code | Titulaire(s) | Co-Titulaire(s) | Suppléant(s) et autre(s) |
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W-MAKO-020 |
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Langue d’enseignement | Langue d’évaluation | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Période d’enseignement |
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Anglais, Français | Français | 15 | 10 | 0 | 0 | 0 | Q1 |
Contenu de l'AA
Students will learn about choices of foreign market entry, market testing (process and key dimensions to be considered), segmentation, international product and brand management (including positioning), international pricing, and international communication.1) The company general strategy and the export process 2) Market studies and market selection at the international level3) Cultural issues in marketing in different countries4) Segmenting, Targeting, and Positioning in an international context5) The selection of the mode of entry6) Marketing mix at the international level : - Internationale product strategy - Internationale price strategy - International place strategy - International promotion strategy7) Cases of international marketing planning
Supports principaux non reproductibles
Ghauri, P.N., & Cateora, P., (2014), International Marketing (4th Edition), London: McGraw HillUsunier, J.C., & Lee, J.A. (2009), Marketing Across Cultures (5th Edition), Pearson
Support complémentaires non reproductibles
Articles and scientific papers will be made available online.
Autres références conseillées
Not applicable
Mode d'enseignement
- Face à face
Types d'évaluation du Q1
- Présentation et travaux
- Examen écrit
Commentaire sur l'évaluation Q1
Written exam : 50% + Group works, essays + exercise sessions (in class) : 50%
Types d'évaluation Q2
- Néant
Commentaire sur l'évaluation Q2
Not applicable
Types d'évaluation du Q3
- Présentation et travaux
- Examen écrit
Commentaire sur l'évaluation Q3
Written exam : 50% + Group works, essays + exercise sessions (in class) : 50%
Types d'évaluation rattrapage Q1(B1BA)
- Néant
Commentaire sur l'évaluation Q1ratt. B1BA
Sans objet
Types d'activités
- Cours (cours magistraux; conférences)
- Travaux pratiques / travaux de laboratoire / exercices de création et recherche en atelier / projet sur ordinateur /études de cas