Study programme 2022-2023 | Français | ||
Trajectoire des personnes en grande précarité CH | |||
Programme component of Master's in Social Transitions and Innovations (MONS) (day schedule) à l"School of Human and Social Sciences |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UH-M1-METISS-068-M | Compulsory UE | JAMOULLE Pascale | P330 - Service de Pédagogie et Andragogie Sociales |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 10 | 10 | 10 | 0 | 0 | 5 | 5.00 | 1st term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P-SPAS-009 | Trajectories of High Risk Individuals | 10 | 10 | 10 | 0 | 0 | Q1 | 100.00% |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
- Comprehending the main theoretical debates that cross the fields of precariousness and interculturality.
- Integrating the principal results of recent ethnographical researches in those fields.
- Developing relational and intercultural abilities with precarious publics and/or migrants
UE Content: description and pedagogical relevance
Important precariousness: trajectories, survival and new identities, privacy and social lifestyles, psychological casualization, forms of reconstruction.
Casualizations of "new migrants": pre-migratory experiences, tests of survival, social paths, "being a family" outside the law, supports and accompanying.
Descendants of immigrants and immigrant families: support of cultural mixes in working-class and immigrant areas of town.
Prior Experience
Not applicable
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
P-SPAS-009 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
P-SPAS-009 |
|
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SPAS-009 | Not applicable |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SPAS-009 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
P-SPAS-009 | Not applicable |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
P-SPAS-009 | Unauthorized |
Term 1 Assessment - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q1 assessment |
---|---|
P-SPAS-009 |
|
Term 1 Assessment - comments
AA | Term 1 Assessment - comments |
---|---|
P-SPAS-009 | Travail personnel sur base d'entretiens auprès de personnes en grande précarité. Tous les étudiants doivent réaliser une enquête de terrain et un dépouillement documentaire sur un thème du cours. - Les étudiants qui prennent les 2 cours à option (Trajectoire dans la grande précarité et Intervention sociale et communautaire) doivent présenter oralement leur recherche exploratoire. - Les étudiants qui ne prennent que le cours à option Trajectoire dans la grande précarité ne doivent réaliser qu'un rapport écrit. |
Resit Assessment - Term 1 (B1BA1) - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q1 resit assessment (BAB1) |
---|---|
P-SPAS-009 |
|
Term 3 Assessment - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q3 assessment |
---|---|
P-SPAS-009 |
|
Term 3 Assessment - comments
AA | Term 3 Assessment - comments |
---|---|
P-SPAS-009 | Travail personnel sur base d'entretiens auprès de personnes en grande précarité. Tous les étudiants doivent réaliser une enquête de terrain et un dépouillement documentaire sur un thème du cours. - Les étudiants qui prennent les 2 cours à option (Trajectoire dans la grande précarité et Intervention sociale et communautaire) doivent présenter oralement leur recherche exploratoire. - Les étudiants qui ne prennent que le cours à option Trajectoire dans la grande précarité ne doivent réaliser qu'un rapport écrit. |