Study programme 2021-2022 | Français | ||
Approche des processus psychothérapeutiques institutionnels | |||
Programme component of Master's in Psychology : Specialist Focus à la Faculty of Psychology and Education |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UP-M2-MPSYFS-046-M | Optional UE | FOUCHET Philippe | P353 - Psychologie clinique |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5.00 | 2nd term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P-SPCE-163 | Clinical Perspective of Acting Out | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q2 | |
P-SPCE-241 | Processus psychothérapeutiques en clinique institutionnelle | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q2 |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
Sans objet
Content of UE
Prise en compte et analyse des effets de la dimension institutionnelle sur le diagnostic et sur les interventions.
Prior Experience
Not applicable
Type of Assessment for UE in Q2
Q2 UE Assessment Comments
Travail écrit (rédiger en une page maximum la réponse à une question). La question et les consignes précises sont transmises aux étudiant.e.s en début de quadrimestre. Ce travail pourra être réalisé seul.e ou en groupe (maximum 4 étudiant.e.s).
Type of Assessment for UE in Q3
Q3 UE Assessment Comments
Travail écrit (rédiger en une page maximum la réponse à une question). La question et les consignes précises sont transmises aux étudiant.e.s en début de quadrimestre. Ce travail pourra être réalisé seul.e ou en groupe (maximum 4 étudiant.e.s).
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
P-SPCE-163 |
|
P-SPCE-241 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
P-SPCE-163 |
|
P-SPCE-241 |
|
Required Reading
AA | |
---|---|
P-SPCE-163 | |
P-SPCE-241 |
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SPCE-163 | Not applicable |
P-SPCE-241 | Not applicable |
Recommended Reading
AA | |
---|---|
P-SPCE-163 | |
P-SPCE-241 |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SPCE-163 | Not applicable |
P-SPCE-241 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
P-SPCE-163 | Not applicable |
P-SPCE-241 | Not applicable |