Study programme 2021-2022 | Français | ||
Innovation Marketing | |||
Programme component of Master's in Computer Engineering and Management à la Faculty of Engineering |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UI-M1-IRIGIG-010-M | Compulsory UE | BETTE Sébastien | F113 - Management de l'Innovation Technologique |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 24 | 24 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4.00 | 2nd term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-MANA-221 | Marketing for Engineers | 18 | 18 | 0 | 0 | 0 | Q2 | |
I-MANA-222 | Innovation Marketing and Business Analytics | 6 | 6 | 0 | 0 | 0 | Q2 |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
Pour I-MANA-221
Savoir vendre un produit ou un service innovant à un client potentiel. Expérimenter la vente d'une innovation.
Comprendre les notions principales du Marketing stratégique et opérationnel, y compris le marketing digital.
Réaliser un plan Marketing .
Analyser un plan Marketing
I-MANA-222
À l'issue de cet enseignement, l'étudiant sera capable d'extraire des nouvelles connaissances à partir des données d'une entreprise pour résoudre des problèmes complexes et prendre de meilleures décisions plus rapidement. En outre, l'étudiant sera capable d'évaluer la pertinence business de l'exploitation de ces nouvelles connaissances et de définir et de mesurer la valeur créée.
Content of UE
Pour I-MANA-221
Présentation du contexte de l'innovation (développement de nouveaux produits) et lien avec le marketing BtoB et BtoC. Développement de la notion du marketing industriel (BtoB), de ses caractéristiques, de ses domaines d'activités. Focalisation sur la notion d'achat BtoB et plus spécifiquement les centres d'achat avec ses différents intervenants (décideurs, acheteurs, prescripteurs et utilisateurs). Retour sur les notions classiques de marketing stratégique comme la segmentation, le ciblage, le positionnement, et le principe du marketing opérationnel ou marketing mix (4P) dans leur version traditionnelle. Développement de l'approche et des notions liées au marketing digital.
Pour I-MANA-222
Le cours abordera trois types de questions concernant des problèmes d'entreprise :
Descriptive analytics : Que s'est-il passé ?
Predictive analytics : Que va-t-il se passer ?
Prescriptive analytics : Que devrions-nous faire ?
Prior Experience
Pour I-MANA-222
Compétences en Data Mining
Type of Assessment for UE in Q2
Method of calculating the overall mark for the Q2 UE assessment
Final UE quotation : if the student has a quotation equal or under 7/20 for one of the AAs constituting the UE, the final UE quotation will be equal to the lowest quotation obtained. Otherwise, the final UE quotation will be established proportionally to the AA's corresponding credits.
Q2 UE Assessment Comments
The evaluation procedure will be detailed in the first sessions of the AA. In particular, the evaluation procedure includes a "continuous evaluation" part. This part therefore requires an "active participation" of the student, including a minimum participation rate (fixed to 80%)
Type of Assessment for UE in Q3
Method of calculating the overall mark for the Q3 UE assessment
Final UE quotation : if the student has a quotation equal or under 7/20 for one of the AAs constituting the UE, the final UE quotation will be equal to the lowest quotation obtained. Otherwise, the final UE quotation will be established proportionally to the AA's corresponding credits.
Q3 UE Assessment Comments
The evaluation procedure will be detailed in the first sessions of the AA. In particular, the evaluation procedure includes a "continuous evaluation" part. This part therefore requires an "active participation" of the student, including a minimum participation rate (fixed to 80%)
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
I-MANA-221 |
|
I-MANA-222 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
I-MANA-221 |
|
I-MANA-222 |
|
Required Reading
AA | |
---|---|
I-MANA-221 | |
I-MANA-222 |
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
I-MANA-221 | Not applicable |
I-MANA-222 | Not applicable |
Recommended Reading
AA | |
---|---|
I-MANA-221 | |
I-MANA-222 |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
I-MANA-221 | Not applicable |
I-MANA-222 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
I-MANA-221 | Not applicable |
I-MANA-222 | Not applicable |