Study programme 2020-2021 | Français | ||
Clinical Interview Seminar | |||
Programme component of Master's in Psychology à la Faculty of Psychology and Education |
Students are asked to consult the ECTS course descriptions for each learning activity (AA) to know what special Covid-19 assessment methods are possibly planned for the end of Q3 |
---|
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UP-M1-MPSYCH-024-M | Compulsory UE | HENDRICK Stéphan | P351 - Psychologie clinique systémique et psychodynamique |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5.00 | 1st term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P-SPCS-185 | Clinical Interview Seminar | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 100.00% |
Programme component | ||
---|---|---|
UP-M1-MPSYCH-021-M Introduction to Psychotherapeutic Approaches |
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
1. Introduction
2. Practice active listening and supporting interviews
- Welcoming and setting
- Reformulation exercise (JP Marchand & al.)
- explicitness interview
Content of UE
Applying the teachings of the entire module (intensive Role Playing and situational practice
Prior Experience
The mastery of the following courses is assumed !
a) Introduction to clinical psychology (B2)
b) Clinical interview and helping relationship (M1-TC)
c) Introduction psychotherapeutic approaches (M1-Bloc1)
For all the courses of the modules of systemic and psychodynamic clinical psychology, the control of these subjects can be the subject of a verification in the form of a partial interrogation or to be the subject of a specific question during the examination .
Tous les enseignements du module
Type of Assessment for UE in Q1
Q1 UE Assessment Comments
a) former des groupes de 3 (voir consignes avis et moodle)
b) A tour de rôle jouer le rôle de thérapeute, de patient et d'observateur en filmant chaque fois le jeu
c) debriefer la séquence, la critiquer, formuler des recommandation au thérapeute
d) reprendre le jeu de rôle jusqu'à entière satisfaction des 3 participants
e) Ensuite, échanger le s rôles et recommencer de. a). à c) jusqu'à ce que chacun ait joué le rôle de thérapeute ET que vous jugez la séquence conforme aux exigences des techniques d'accueil et de reformulation (Voir cours)
Présenter la meilleure vidéo que vous ayez filmée illustrant la meilleure performance que.vous avez
Produit à remettre (voir consignes avis et moodle) : la meilleure vidéo sur clé USB (celle-ci ne sera pas restituée) ET LISIBLE !!!
Type of Assessment for UE in Q3
Q3 UE Assessment Comments
a) former des groupes de 3 (voir consignes avis et moodle)
b) A tour de rôle jouer le rôle de thérapeute, de patient et d'observateur en filmant chaque fois le jeu
c) debriefer la séquence, la critiquer, formuler des recommandation au thérapeute
d) reprendre le jeu de rôle jusqu'à entière satisfaction des 3 participants
e) Ensuite, échanger le s rôles et recommencer de. a). à c) jusqu'à ce que chacun ait joué le rôle de thérapeute ET que vous jugez la séquence conforme aux exigences des techniques d'accueil et de reformulation (Voir cours)
Présenter la meilleure vidéo que vous ayez filmée illustrant la meilleure performance que.vous avez
Produit à remettre (voir consignes avis et moodle) : la meilleure vidéo sur clé USB (celle-ci ne sera pas restituée) ET LISIBLE !!!
Type of Resit Assessment for UE in Q1 (BAB1)
Q1 UE Resit Assessment Comments (BAB1)
Not applicable
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
P-SPCS-185 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
P-SPCS-185 |
|
Required Reading
AA | |
---|---|
P-SPCS-185 |
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SPCS-185 | Voir fiche UE |
Recommended Reading
AA | |
---|---|
P-SPCS-185 |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SPCS-185 | Voir moodle |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
P-SPCS-185 | Not applicable |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
P-SPCS-185 | Authorized |