Study programme 2020-2021 | Français | ||
Language Development: Normal Functioning and Disorders | |||
Learning Activity |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) | Establishment |
---|---|---|---|---|
P-SMSL-169 |
|
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | Q2 |
Organisational online arrangements for the end of Q3 2020-2021 assessments (Covid-19) |
---|
|
Description of the modifications to the Q3 2020-2021 assessment procedures (Covid-19) |
The work must be submitted on Moodle ONLY on the deposit provided for this purpose no later than the first day of the exam session in August 2021 |
Description of the modifications to the Q2 2020-2021 assessment procedures (Covid-19) online or face-to-face (according to assessment schedule)
not applicable
Content of Learning Activity
Neurobiological and genetic basis of language; environment's role . Approaches : generativist vs Social interactionist theory. Phonological, morphosyntactic, lexical, pragmatic and metalinguistic aspects of the language development.Neuro-psycholinguistic models; dysphasia (SLI) and dyslexia
Required Learning Resources/Tools
moodle
Recommended Learning Resources/Tools
Kern S.(2019)Le développement du langage chez le jeune enfant.Théorie, clinique, pratique. De boeck
Bernicot J. et Bert-Erboul A., L'acquisition du langage par l'enfant,In Press, Paris , 2009
/ Kail, M. Fayol, M.,L'acquisition du langage, Le langage en émergence de la naissance à trois ans, PUF, Paris, 2000.
de Boysson-Bardies, B., Comment la parole vient aux enfants : de la naissance jusqu'à deux ans, Odile Jacob, Paris , 2005.
Karmiloff, K., Karmiloff-Smith A., Comment les enfants entrent dans le langage, Paris : Retz, 2003
Kail, M. Fayol, M., L'acquisition du langage, Le langage en développement. Au-delà de trois ans, PUF, Paris, 2000.
Chevrie-Muller, C., Narbona, J., Le langage de l'enfant: aspects normaux et pathologiques, Masson, 2007
Other Recommended Reading
Bernicot J. et Bert-Erboul A., L'acquisition du langage par l'enfant,In Press, Paris , 2009 / Kail, M. Fayol, M.,L'acquisition du langage, Le langage en émergence de la naissance à trois ans, PUF, Paris, 2000. de Boysson-Bardies, B., Comment la parole vient aux enfants : de la naissance jusqu'à deux ans, Odile Jacob, Paris , 2005. Karmiloff, K., Karmiloff-Smith A., Comment les enfants entrent dans le langage, Paris : Retz, 2003
Kail, M. Fayol, M., L'acquisition du langage, Le langage en développement. Au-delà de trois ans, PUF, Paris, 2000.Chevrie-Muller, C., Narbona, J., Le langage de l'enfant: aspects normaux et pathologiques, Masson, 2007
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)