Study programme 2019-2020Français
Theory and Practice of Language Teaching
Learning Activity
CodeLecturer(s)Associate Lecturer(s)Subsitute Lecturer(s) et other(s)Establishment
T-DIDA-045
  • BERRE Michel
      • Université de Mons
      Language
      of instruction
      Language
      of assessment
      HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term
      FrançaisFrançais150000Q1

      Organisational online arrangements for the end of Q3 2019-2020 assessments (Covid-19)
      • Production of individual or group work, essay, report, dissertation...

      Content of Learning Activity

      Not applicable

      Required Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Recommended Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Other Recommended Reading

      Cadre européen commun de référence pour les langues - Apprendre, Enseigner, Évaluer (CECRL), Conseil de l'Europe, 2001 
      Beacco J.-C., L'approche par compétences dans l'enseignement des langues, Paris, Didier, 2007.
      Besse H. et Porquier R., Grammaires et didactique des langues, Paris, Didier/Hatier, 1991. 
      Martinez P., La didactique des langues étrangères, Paris, PUF (Que Sais-je ?), 2008 (3e édit.)
      Robert J.-P. et Rosen E., Dictionnaire pratique du Cadre européen commun de référence pour les langues, Paris, éditions OPHRYS,‎ 2010

      Mode of delivery

      • Face to face

      Type of Teaching Activity/Activities

      • Cours magistraux

      Evaluations

      The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)

      (*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
      Date de génération : 13/07/2020
      20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
      Tél: +32 (0)65 373111
      Courriel: info.mons@umons.ac.be