Study programme 2019-2020Français
General Oceanography
Learning Activity
CodeLecturer(s)Associate Lecturer(s)Subsitute Lecturer(s) et other(s)Establishment
S-BIOG-105
  • GROSJEAN Philippe
      • Université de Mons
      Language
      of instruction
      Language
      of assessment
      HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term
      FrançaisFrançais150800Q2

      Organisational online arrangements for the end of Q3 2019-2020 assessments (Covid-19)
      • Written exam (multiple choice, open questions)
      Description of the modifications to the Q3 2019-2020 online assessment procedures (Covid-19)
      Suite à la pandémie Covid-19, l'examen se fera par écrit à distance. Les étudiant reçevront une question et devront y répondre en une page maximum par étudiant. Le travail se fait à cahier ouvert, avec accès à toute référence souhaitable, et peut se faire seul ou par groupe (-mais alors, la contribution de chacun doit être clairement indiquée dans le rapport de groupe, en tête de chaque section-). La contribution à l'écrit de chaque étudiant est limitée à une page hors illustrations. Un style concis est accepté. Les références bibliographiques éventuelles doivent être clairement indiquées selon l'usage. Le "plagiat" (réponses trop similaires de deux ou plusieurs étudiants) sera sanctionné. Les étudiants qui souhaitent travailler à plusieurs doivent remettre un travail de groupe avec des parties clairement indiquées comme étant la contribution de chacun.

      Content of Learning Activity

      Basic concepts in physical, chemical and biological oceanography are browsed: geography of the oceans, water masses and oceanic courants, waves, tides, seawater state equation and its implications; water chemistry, composition of seawater, chemistry and cycles of inorganic carbon, nitrogen, phosphorus and silicium; Main treats in the history of oceanography and main investigation methods.

      Required Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Recommended Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Other Recommended Reading

      Mann, K. & J. Lazier, 2005. Dynamics of marine ecosystems: Biological-physical interactions in oceans, 3rd edition. Wiley-Blackwell, 512pp. Miller, C.B., 2003. Biological Oceanography. Wiley-Blackwell, 416pp. Millero, F.J., 2005. Chemical Oceanography, 2nd Edition. CRC Press, 457pp.

      Mode of delivery

      • Face to face

      Type of Teaching Activity/Activities

      • Cours magistraux
      • Conférences
      • Préparations, travaux, recherches d'information

      Evaluations

      The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)

      (*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
      Date de génération : 13/07/2020
      20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
      Tél: +32 (0)65 373111
      Courriel: info.mons@umons.ac.be