Study programme 2019-2020 | Français | ||
General Oceanography | |||
Learning Activity |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) | Establishment |
---|---|---|---|---|
S-BIOG-105 |
|
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 15 | 0 | 8 | 0 | 0 | Q2 |
Organisational online arrangements for the end of Q3 2019-2020 assessments (Covid-19) |
---|
|
Description of the modifications to the Q3 2019-2020 online assessment procedures (Covid-19) |
Suite à la pandémie Covid-19, l'examen se fera par écrit à distance. Les étudiant reçevront une question et devront y répondre en une page maximum par étudiant. Le travail se fait à cahier ouvert, avec accès à toute référence souhaitable, et peut se faire seul ou par groupe (-mais alors, la contribution de chacun doit être clairement indiquée dans le rapport de groupe, en tête de chaque section-). La contribution à l'écrit de chaque étudiant est limitée à une page hors illustrations. Un style concis est accepté. Les références bibliographiques éventuelles doivent être clairement indiquées selon l'usage. Le "plagiat" (réponses trop similaires de deux ou plusieurs étudiants) sera sanctionné. Les étudiants qui souhaitent travailler à plusieurs doivent remettre un travail de groupe avec des parties clairement indiquées comme étant la contribution de chacun. |
Content of Learning Activity
Basic concepts in physical, chemical and biological oceanography are browsed: geography of the oceans, water masses and oceanic courants, waves, tides, seawater state equation and its implications; water chemistry, composition of seawater, chemistry and cycles of inorganic carbon, nitrogen, phosphorus and silicium; Main treats in the history of oceanography and main investigation methods.
Required Learning Resources/Tools
Not applicable
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
Mann, K. & J. Lazier, 2005. Dynamics of marine ecosystems: Biological-physical interactions in oceans, 3rd edition. Wiley-Blackwell, 512pp. Miller, C.B., 2003. Biological Oceanography. Wiley-Blackwell, 416pp. Millero, F.J., 2005. Chemical Oceanography, 2nd Edition. CRC Press, 457pp.
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)