Study programme 2018-2019 | Français | ||
Contempory Architecture | |||
Activité d'apprentissage à la Faculty of Architecture and Urban Planning |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) |
---|---|---|---|
A-ARSO-014 |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 26 | 10 | 0 | 0 | 0 | Q2 |
Content of Learning Activity
Research "on" and "of" architecture, the course assesses the adequacy of methods and approaches to cross a mosaic of topics addressing issues on architectural criticism. Which critical project for contemporary architecture? If the questioning is individual, the resolution comes together.
Required Reading
Note de cours - CONNAISSANCE DE L'ARCHITECTURE CONTEMPORAINE - Lydia BOLLEN et Anne DEPREZ
Required Learning Resources/Tools
1. Gilles De Bure, <em>L'architecture contemporaine, mode d'emploi</em>, Flammarion, 2009. (Guide de l'architecture contemporaine expliquée)
2. Agnès Deboulet, Rainier Hoddé, André Sauvage (dir.), <em>La critique architecturale. Questions</em>,<em> Frontières, Dessein</em>s, Paris, Éditions de la Villette, 2008. (Articles écrits par des acteurs majeurs de la critique architecturale, français ou étrangers, des années 1960 à aujourd’hui).
3. <em> Hanrot Stéphane</em>, A la recherche de l'architecture. Essai épistémologique de la discipline et de la recherche architecturales, L'Harmattan, Paris 2003.
4. Donnadieu Bernard, L'apprentissage du regard, Leçons d'architecture de Dominique, Essai, 2002.
Recommended Reading
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
Paul Ardenne : Un art contextuel, Création artistique en milieu urbain, en situation, d'intervention , de participation. Paris, Editions Flammarion, 2002,ISBN: 2-08080090-9
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)