Study programme | Français | ||
Entrepreneurship | |||
Activité d'apprentissage à la Faculty of Engineering |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) |
---|---|---|---|
W-COGE-035 |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 15 | 20 | 0 | 0 | 0 | Q1 |
Content of Learning Activity
Business model, business plan, themes connected to venture creation and coaching.
Required Learning Resources/Tools
Osterwalder A, Pigneur Y, Business Model Generation, Wiley, 2010, 278 pages. Alexander Osterwalder et Yves Pigneur (2011), "Business model : nouvelle génération. Un guide pour visionnaires, révolutionnaires et challengers", Pearson, 279 pages.
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
Colot Olivier (2005), « Guide de la transmission des entreprises familiales », IFAPME, avril, 247 pages. Henri Capron (2009), "Entrepreneuriat et création d'entreprises : facteurs déterminants de l'esprit d'entreprises", De Boeck, 320 pages. Frank Janssen (2009), "Entreprendre : une introduction à l'entrepreneuriat", De Boeck, 352 pages. Thierry Verstraete et Estèle Jouison-Laffitte (2009), "Business model pour entreprendre : le modèle GRP : théorie et pratique", De Boeck, 184 pages.
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)