Study programme | Français | ||
Preparatory Teaching Placement | |||
Activité d'apprentissage à la Faculty of Psychology and Education |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) |
---|---|---|---|
P-SEMF-193 |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 0 | 0 | 20 | 0 | 0 | A |
Content of Learning Activity
Introspection/Observation of learning situations
Seminar: analysis of learning situations
Required Learning Resources/Tools
Chamberland, G., Lavoie, L., Marquis, D. (2000) . <em>20Formules pédagogiques</em>. Sainte-Foy : Presses de l’Université de Québec.
Gauthier,C., Desbiens, J-F, Martineau, S., (2003). <em>Mots de passe pour mieux enseigner</em>. Presses de l'Université Laval, Collection : Formation et profession.
Gauthier, C., Bissonnette, S., Richard, M., Castonguay, M. (2013). Enseignement explicite et réussite des élèves. la gestion des apprentissages. Bruxelles: De Boeck, coll. Pédagogies en développement".
Hensler,H. & Therriault, A. (1997). <em>Guide de la planification d’une leçon</em>. Sherbrooke, Editions du CRP.
Hollingsworth, J., & Ybarra, S. (2013). L’enseignement explicite. Une pratique efficace. Montréal: Chenelière Education. Adapté de l’anglais par Demers, D.D.
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
Not applicable
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)