Study programmeFrançais
Preparatory Teaching Placement
Activité d'apprentissage à la Faculty of Psychology and Education
CodeLecturer(s)Associate Lecturer(s)Subsitute Lecturer(s) et other(s)
P-SEMF-193
  • DEMEUSE Marc
      Language
      of instruction
      Language
      of assessment
      HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term
      FrançaisFrançais002000A

      Content of Learning Activity

      Introspection/Observation of learning situations
      Seminar: analysis of learning situations

      Required Learning Resources/Tools

      Chamberland, G., Lavoie, L., Marquis, D. (2000) . <em>20Formules pédagogiques</em>. Sainte-Foy : Presses de l’Université de Québec.
      Gauthier,C., Desbiens, J-F, Martineau, S., (2003). <em>Mots de passe pour mieux enseigner</em>. Presses de l'Université Laval, Collection : Formation et profession.
      Gauthier, C., Bissonnette, S., Richard, M., Castonguay, M. (2013). Enseignement explicite et réussite des élèves. la gestion des apprentissages. Bruxelles: De Boeck, coll. Pédagogies en développement".
      Hensler,H. & Therriault, A. (1997). <em>Guide de la planification d’une leçon</em>. Sherbrooke, Editions du CRP.
      Hollingsworth, J., & Ybarra, S. (2013). L’enseignement explicite. Une pratique efficace. Montréal: Chenelière Education. Adapté de l’anglais par Demers, D.D.

      Recommended Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Other Recommended Reading

      Not applicable

      Mode of delivery

      • Face to face

      Type of Teaching Activity/Activities

      • Stages et activités d'intégration professionnelle

      Evaluations

      The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)

      Unité d’enseignement de la combinaison linguistique
      Date de génération : 17/03/2017
      20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
      Tél: +32 (0)65 373111
      Courriel: info.mons@umons.ac.be