Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) |
---|---|---|---|
P-SEMF-126 |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q1 |
Contents
Not applicable
Required Learning Resources/Tools
Nicaise, I., Desmedt, E., Demeuse, M. (éds) (2009). <i>Une école réellement juste pour tous ! Seize pistes de réforme et d'action. </i>Waterloo : Plantyn (500 pages).
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
Chapelle, G. & Meuret, D. (2006). <em>Améliorer l'école. </em>Paris: Presses universitaires de France.
Crahay, M. (2007). <em>Peut-on lutter contre l'échac scolaire? </em>Bruxelles: De Boeck, coll. "Pédagogies en développement".
Crahay, M. (éd.)(2013). <em>L'école peut-elle être juste et efficace? De l'égalité des chances à l'égalité des acquis. </em>Bruxelles: De Boeck, coll. "Pédagogies en développement".
Demeuse, M., Baye, A., Straeten, MH., Nicaise, J. & Matoul, A. (éds.). <em>Vers une école juste et efficace: vingt-six contributions sur les systèmes d'enseignement et de formation (une approche internationale). </em>Bruxelles: De Boeck, coll."Economie, société, région".
Dupriez, V. (2015). <em>Peut-on réformer l'école. Approches organisationnelle et institutionnelle du changement pédagogique.</em> Bruxelles: De Boeck, coll. "Pédagogies en développement".
Meuret, D. (2007). <em>Gouverner l'école: une comparaison France/Etats-Unis</em>. Paris: Presses universitaires de France.
Mode of delivery
- Mixed
Term 1 Assessment - type
- Written examination
Term 1 Assessment - comments
Written exam (January and /or September) (50%) consisting of integrating chapters from the reference book, meaning to be able to summarize a question dealt in the book, to argue it, to put it into the Belgian context and to demonstrate sufficient knowledge regarding education news
Term 2 Assessment - type
- N/A
Term 2 Assessment - comments
Not applicable
Term 3 Assessment - type
- Written examination
Term 3 Assessment - comments
Written exam (January and /or September) (50%) consisting of integrating chapters from the reference book, meaning to be able to summarize a question dealt in the book, to argue it, to put it into the Belgian context and to demonstrate sufficient knowledge regarding education news
Resit Assessment - Term 1 (B1BA1) - type
- N/A
Resit Assessment - Term 1 (B1BA1) - Comments
Not applicable
Type of Teaching Activity/Activities
- Cours (cours magistraux; conférences)