Study programme 2019-2020Français
Faculty of Psychology and Education
Master's in Education : Specialist Focus on Orthopedagogy (transition) (Charleroi)
  • Panel Chairperson : Kathy HUET
  • Panel Secretary : Marc DEMEUSE
Show AAs
Bloc 1Hours (*)TermCreditsWeight.
HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HD(*) HR(*) Total
Compulsory Courses from the Core Curriculum30
UP-M1-MEDUCA-001-C Current Pedagogical Trends150150030Q222
UP-M1-MEDUCA-003-C General Didactics151500030Q144
UP-M1-MEDUCA-006-C Méthodes d'analyses textuelles outillées151500030Q244
UP-M1-MEDUCA-004-C Master Thesis Preparation Seminar00300030Y55
UP-M1-MEDUCA-005-C Work Placement 10030000300Y1515
Compulsory Courses: Orthopedagogy15
Orthopedagogy15
(Module organisé en 2019-2020 sur le site de Mons et sur le site de Charleroi)
UP-M1-MEDUOP-001-C Special Needs Assessment and Intervention150150030Q155
UP-M1-MEDUOP-002-C Developmental Approach for People with Disabilities150150030Q255
UP-M1-MEDUOP-003-C Ageing and Social Inclusion150150030Q155
Specialised Focus: Orthopedagogy 15
L'étudiant choisit un module optionnel de spécialisation (1 x 15 crédits) parmi les modules suivants : * « Education inclusive tout au long de la vie » (organisé en 2019-2020 sur le site de Mons, en horaire adapté) ; * « Inclusion scolaire » (organisé en 2019-2020 sur le site de Mons).
60
Bloc 2Hours (*)TermCreditsWeight.
HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HD(*) HR(*) Total
Compulsory Courses from the Core Curriculum45
UP-M2-MEDUCA-001-C Master Thesis Prérequis000000Y3030
UP-M2-MEDUCA-002-C Work Placement 2 Prérequis0030000300Y1515
Optional Courses15
L'étudiant choisit un module optionnel (1 x 15 crédits) spécifique à sa finalité qu'il n'aurait pas encore suivi au Bloc 1 ou un des trois modules transversaux suivants : - « Education et développement » (organisé en 2019-2020 sur le site de Mons) ; - « Langage » (organisé en 2019-2020 sur le site de Charleroi) ; - « Technologies et outils cognitifs » (organisé en 2019-2020 sur le site de Charleroi).
Language15
Module organisé en 2019-2020 sur le site de Charleroi)
UP-M2-MEDUCA-006-C Analysis and Development of Language Evaluation Devices151050030Q255
UP-M2-MEDUCA-007-C Societal Language Approaches to Education151500030Q255
UP-M2-MEDUCA-008-C Language Development: Normal Functioning and Disorders151500030Q255
ICT and Cognitive Tools15
(Module organisé en 2019-2020 sur le site de Charleroi)
UP-M2-MEDUCA-009-C Evaluation and Educational Technologies151500030Q255
UP-M2-MEDUCA-010-C ICT and Basic Learning Skills151500030Q255
UP-M2-MEDUCA-011-C ICT and Differentiated Instruction151500030Q255
60
(*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
Please note, the course titles given here are translations of the original titles and are provided in English for information only. In order to know in which language the course will be taught, please refer to the French page. There, the titles provided in French indicate that the course is taught in French and the titles provided in English indicate that the course is taught in English.
Date de génération : 22/07/2020
20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
Tél: +32 (0)65 373111
Courriel: info.mons@umons.ac.be