Programme d’études 2018-2019 | English | ||
International Marketing Management | |||
Activité d'apprentissage à la Faculté Warocqué d'Economie et de Gestion |
Code | Titulaire(s) | Co-Titulaire(s) | Suppléant(s) et autre(s) |
---|---|---|---|
W-MAKO-020 |
|
|
Langue d’enseignement | Langue d’évaluation | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Période d’enseignement |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Anglais, Français | Français | 15 | 10 | 0 | 0 | 0 | Q1 |
Contenu de l'AA
Students will learn about choices of foreign market entry, market testing (process and key dimensions to be considered), segmentation, international product and brand management (including positioning), international pricing, and international communication.1) The company general strategy and the export process 2) Market studies and market selection at the international level 3) Cultural issues in marketing in different countries 4) Segmenting, Targeting, and Positioning in an international context 5) The selection of the mode of entry 6) Marketing mix at the international level : - International product strategy - International price strategy - International place strategy - International promotion strategy 7) Cases of international marketing planning
Supports principaux non reproductibles
Ghauri, P.N., & Cateora, P., (2014), International Marketing (4th Edition), London: McGraw Hill
Usunier, J.C., & Lee, J.A. (2009), Marketing Across Cultures (5th Edition), Pearson
Support complémentaires non reproductibles
Articles, cases studies, managerial and scientific papers will be made available online.
Autres références conseillées
Not applicable
Mode d'enseignement
Types d'activités
Evaluations
Les modalités d'évaluation de l'AA sont précisées dans la fiche de l'UE dont elle dépend