Programme d’études 2017-2018English
Cases in Marketing Strategy
Unité d’enseignement du programme de Certificat d’Université en gestion internationale à la Faculté Warocqué d'Economie et de Gestion
CodeTypeResponsable Coordonnées
du service
Enseignant(s)
UW-U1-GESTIN-011-MUE optionnelleSCOUBEAU ChantalW727 - Marketing et Communication

    Langue
    d’enseignement
    Langue
    d’évaluation
    HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) CréditsPondération Période
    d’enseignement
      Anglais00000661er quadrimestre

      Code(s) d’AAActivité(s) d’apprentissage (AA) HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Période
      d’enseignement
      Pondération
      W-MAKO-031100.00%

      Unité d'enseignement

      Acquis d'apprentissage UE

      At the end of this seminar, students will have acquired the skills needed in order to confidently develop, present and implement of a relevant and consistent marketing strategy. The seminar covers the various variables of strategic and operational marketing and explains the specificities of their adaptation in different contexts.

      More specifically:
      Applying marketing concepts and tools in order to: analyse and contextualise a company's situation; identify the challenges and the opportunities, considering the company's available resources; define strategic and marketing directions and objectives; design a clear, relevant and consistant plan of action in order to meet the defined objectives; present clearly the results of the analysis and the recommendations in an engaging manner.

      Contenu de l'UE

      Mainly based on case studies, combined with relevant readings, students will be asked to apply marketing concepts to complex and contemporary marketing problems including market analysis, segmentation and targeting, positioning strategy, branding strategy and international strategies.

      Compétences préalables

      This is an advanced course. Students should have attended a marketing course such as Fondements de Marketing/Principles of Marketing and have a sound understanding of the key principles of marketing.

      Types d'évaluations Q1 pour l'UE

      • Présentation et/ou travaux

      Commentaire sur les évaluations Q1 de l'UE

      Attendance and participation in class discussions, presentations and group works will count for 100% of the final grade.

      Types d'évaluation Q3 pour l'UE

      • Présentation et/ou travaux
      • Examen oral

      Commentaire sur les évaluations Q3 de l'UE

      As a complement of the oral examination (50%), students may be asked to revise some of the assignments realized during the year (50%).

      Types d'évaluation rattrapage BAB1 (Q1) pour l'UE

      • Néant

      Commentaire sur les évaluations rattr. Q1 de l'UE

      Not applicable.

      Types d'activités

      AA
      W-MAKO-031

      Mode d'enseignement

      AA
      W-MAKO-031

      Supports principaux

      AA
      W-MAKO-031

      Supports principaux non reproductibles

      AA
      W-MAKO-031

      Supports complémentaires

      AA
      W-MAKO-031

      Supports complémentaires non reproductibles

      AA
      W-MAKO-031

      Autres références conseillées

      AA
      W-MAKO-031

      Reports des notes d'AA d'une année à l'autre

      AA
      W-MAKO-031
      (*) HT : Heures théoriques - HTPE : Heures de travaux pratiques encadrés - HTPS : Heures de travaux pratiques supervisés - HD : Heures diverses - HR : Heures de remédiation - Dans la colonne Pér. (Période), A=Année, Q1=1er quadrimestre et Q2=2e quadrimestre
      Date de génération : 17/05/2018
      20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
      Tél: +32 (0)65 373111
      Courriel: info.mons@umons.ac.be