Programme d’étudesEnglish
International Marketing Management
Activité d'apprentissage à la Faculté Warocqué d'Economie et de Gestion
CodeTitulaire(s)Co-Titulaire(s)Suppléant(s) et autre(s)
W-MAKO-020
  • ARNONE Laurent
    • MASSET Julie
    Langue
    d’enseignement
    Langue
    d’évaluation
    HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Période
    d’enseignement
    Anglais, FrançaisFrançais1510000Q1

    Contenu de l'AA

    Students will learn about choices of foreign market entry, market testing (process and key dimensions to be considered), segmentation, international product and brand management (including positioning), international pricing, and international communication.1) The company general strategy and the export process 2) Market studies and market selection at the international level 3) Cultural issues in marketing in different countries 4) Segmenting, Targeting, and Positioning in an international context 5) The selection of the mode of entry 6) Marketing mix at the international level : - International product strategy - International price strategy - International place strategy - International promotion strategy 7) Cases of international marketing planning

    Supports principaux non reproductibles

    Ghauri, P.N., & Cateora, P., (2014), International Marketing (4th Edition), London: McGraw Hill
    Usunier, J.C., & Lee, J.A. (2009), Marketing Across Cultures (5th Edition), Pearson

    Support complémentaires non reproductibles

    Articles and scientific papers will be made available online.

    Autres références conseillées

    Not applicable

    Mode d'enseignement

    • Face à face

    Types d'activités

    • Cours magistraux
    • Conférences
    • Travaux pratiques
    • Travaux de laboratoire
    • Exercices de création et recherche en atelier
    • Projet sur ordinateur
    • Etudes de cas

    Evaluations

    Les modalités d'évaluation de l'AA sont précisées dans la fiche de l'UE dont elle dépend

    Date de génération : 17/03/2017
    20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
    Tél: +32 (0)65 373111
    Courriel: info.mons@umons.ac.be