Study programme 2023-2024Français
International Organisations in Global Governance
Programme component of Master's in Social Transitions and Innovations (MONS) (day schedule) à l"School of Human and Social Sciences

CodeTypeHead of UE Department’s
contact details
Teacher(s)
UH-M1-METISS-066-MOptional UEAOUN ElenaEX17 - ESHS - Intervenants extérieurs à ESHS
  • AOUN Elena
  • HELLENDORFF Bruno
  • LE HARDY DE BEAULIEU Louis

Language
of instruction
Language
of assessment
HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) CreditsWeighting Term
  • Français
Français30000055.002nd term

AA CodeTeaching Activity (AA) HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term Weighting
H-TRIS-472International Organisations in Global Governance300000Q2100.00%

Programme component

Objectives of Programme's Learning Outcomes

  • Mobilise the relevant analytical approaches and the appropriate methodological tools to analyse, rigorously, thoroughly and comparatively, the problems of social transitions and innovations, including their interactions and their spatial and temporal evolutions.
    • Appropriately apply analytical approaches and methodological tools in contexts of social transitions and innovations.
    • Comparatively analyse the problems of social transitions and innovations.
    • Understand the changes specific to transitions and social innovations.
  • Develop an interdisciplinary and multiscale approach that integrates complementary disciplines, such as anthropology, sociology, political science, psychology and education, urban planning and architecture, geography, and history, in order to analyse transitions and put them into context.
    • In an interdisciplinary framework, analyse social transitions by applying acquired knowledge of social sciences and put them into context.
    • In an interdisciplinary framework, analyse social transitions by applying acquired knowledge of political sciences and put them into context.
    • In an interdisciplinary framework, analyse social transitions by applying acquired knowledge of human sciences and put them into context.

Learning Outcomes of UE

see AA

UE Content: description and pedagogical relevance

see AA

Prior Experience

Not applicable

Type of Teaching Activity/Activities

AAType of Teaching Activity/Activities
H-TRIS-472
  • Cours magistraux

Required Learning Resources/Tools

AARequired Learning Resources/Tools
H-TRIS-472De nombreux matériaux (PTT du cours, textes, capsules vidéo, liens vers des pages Internet...) seront mis à disposition des étudiants sur Student Corner

Recommended Learning Resources/Tools

AARecommended Learning Resources/Tools
H-TRIS-472Not applicable

Other Recommended Reading

AAOther Recommended Reading
H-TRIS-472
- le Hardÿ de Beaulieu, Louis et al., Relations internationales, Grands textes politiques et juridiques, 3e édition, Anthémis, 2017.
- Barnett, Michael N., Finnemore, Martha, Rules for the world: international organizations in global politics, Ithaca: Cornell University Press, 2004
- Karns, Margaret P., Mingst, Karen A., Stiles, Kendall W., International organizations: The politics and processes of global governance, Boulder, Lynne Rienner, 2015

 

Grade Deferrals of AAs from one year to the next

AAGrade Deferrals of AAs from one year to the next
H-TRIS-472Authorized

Term 2 Assessment - comments

AATerm 2 Assessment - comments
H-TRIS-472Au fil du quadrimestre sera appréciée la capacité des étudiants à s'approprier et à traiter les textes qui leur sont soumis. En outre, une séance de traitement et de résolution d'une situation-problème clôturera le cours (en dehors des heures du cours). Durant celle-ci, les étudiants seront appelés à apporter des éléments d'analyse et de solution à son égard.
Le dispositif pédagogique pourrait être adapté pour faire face à d'éventuelles évolutions de la situation sanitaire. Le cas échéant, toutes les informations seront transmises diligemment à tou.te.s les étudiant.e.s.

Term 3 Assessment - comments

AATerm 3 Assessment - comments
H-TRIS-472Au fil du quadrimestre sera appréciée la capacité des étudiants à s'approprier et à traiter les textes qui leur sont soumis. En outre, une séance de traitement et de résolution d'une situation-problème clôturera le cours (en dehors des heures du cours). Durant celle-ci, les étudiants seront appelés à apporter des éléments d'analyse et de solution à son égard.
Le dispositif pédagogique pourrait être adapté pour faire face à d'éventuelles évolutions de la situation sanitaire. Le cas échéant, toutes les informations seront transmises diligemment à tou.te.s les étudiant.e.s.
(*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
Date de dernière mise à jour de la fiche ECTS par l'enseignant : 18/11/2022
Date de dernière génération automatique de la page : 27/04/2024
20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
Tél: +32 (0)65 373111
Courriel: info.mons@umons.ac.be