Study programme 2023-2024Français
Development Policy
Programme component of Master's in Social Transitions and Innovations (MONS) (day schedule) à l"School of Human and Social Sciences

CodeTypeHead of UE Department’s
contact details
Teacher(s)
UH-M1-METISS-043-MOptional UEAOUN ElenaEX17 - ESHS - Intervenants extérieurs à ESHS
  • AOUN Elena
  • LELOUP Fabienne

Language
of instruction
Language
of assessment
HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) CreditsWeighting Term
  • Français
Français30000055.002nd term

AA CodeTeaching Activity (AA) HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term Weighting
H-TRIS-414Development Policy300000Q2100.00%

Programme component

Objectives of Programme's Learning Outcomes

Learning Outcomes of UE

see AA

UE Content: description and pedagogical relevance

see AA

Prior Experience

Not applicable

Type of Teaching Activity/Activities

AAType of Teaching Activity/Activities
H-TRIS-414
  • Cours magistraux

Required Learning Resources/Tools

AARequired Learning Resources/Tools
H-TRIS-414Les documents pertinents seront mis en ligne sur Student Corner.

Recommended Learning Resources/Tools

AARecommended Learning Resources/Tools
H-TRIS-414Not applicable

Other Recommended Reading

AAOther Recommended Reading
H-TRIS-414-Figuière, C., et. al., Économie politique du développement durable, De Boeck, collection Ouvertures économiques ", 2016
-Visvanathan, N. et. al. (eds.), The Women, Gender and Development Reader, Halifax / New York : Fernwood Publishing/Zed Books, 2nd edition
-Parpart, J.L. et. al. (eds.), Theoretical Perspectives on Gender and Development, Ottawa : The International Development Research Centre, 2000
-Masika, R. (ed.), Gender, Development and Climate Change, Oxford : Oxfam, 2002.

Grade Deferrals of AAs from one year to the next

AAGrade Deferrals of AAs from one year to the next
H-TRIS-414Authorized

Term 2 Assessment - comments

AATerm 2 Assessment - comments
H-TRIS-414Examen oral et travail écrit en groupe.
L'évaluation se fera sur la base de la participation continue des étudiant.e.s au cours, à leur production au fil des séances, et la restitution (orale et écrite) d'une recherche sur un sujet lié au cours.
Le dispositif pédagogique pourrait être adapté pour faire face à d'éventuelles évolutions de la situation sanitaire. Le cas échéant, toutes les informations seront transmises diligemment à tou.te.s les étudiant.e.s.

Term 3 Assessment - comments

AATerm 3 Assessment - comments
H-TRIS-414Examen oral et travail écrit en groupe.
L'évaluation se fera sur la base de la participation continue des étudiant.e.s au cours, à leur production au fil des séances, et la restitution (orale et écrite) d'une recherche sur un sujet lié au cours.
Le dispositif pédagogique pourrait être adapté pour faire face à d'éventuelles évolutions de la situation sanitaire. Le cas échéant, toutes les informations seront transmises diligemment à tou.te.s les étudiant.e.s.
(*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
Date de dernière mise à jour de la fiche ECTS par l'enseignant : 18/11/2022
Date de dernière génération automatique de la page : 27/04/2024
20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
Tél: +32 (0)65 373111
Courriel: info.mons@umons.ac.be