Study programme 2023-2024 | Français | ||
Systemic and integrated analysis of the field of social action | |||
Programme component of Master's in Social Transitions and Innovations (MONS) (day schedule) à l"School of Human and Social Sciences |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UH-M1-METISS-014-M | Optional UE | GLARNER Thierry | EX17 - ESHS - Intervenants extérieurs à ESHS |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5.00 | 2nd term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
H-TRIS-405 | Systemic and integrated analysis of the field of social action | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q2 | 100.00% |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
Capacité à développer des connaissances nouvelles et les articuler à des pratiques sociales innovantes
Capacité à identifier les réseaux et acteurs potentiels, leurs ressources et leur logique d'action
Capacité à développer des pratiques interdisciplinaires et à intégrer des logiques culturelles diverses
UE Content: description and pedagogical relevance
Caractéristiques épistémologiques de l'action sociale
Posture du Paradigme systémique
Théorie du système général selon Lemoigne
Caractéristiques de l'approche systémique
La notion de territorialisation de l'aide
Le territoire en tant que système
L'ingénierie sociale
Prior Experience
Not applicable
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
H-TRIS-405 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
H-TRIS-405 |
|
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
H-TRIS-405 | Diaporama Une bibliographie est jointe au cours Des textes de la littérature sont disponibles sur Moodle |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
H-TRIS-405 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
H-TRIS-405 | Not applicable |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
H-TRIS-405 | Authorized |
Term 2 Assessment - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q2 assessment |
---|---|
H-TRIS-405 |
|
Term 2 Assessment - comments
AA | Term 2 Assessment - comments |
---|---|
H-TRIS-405 | Note sur 20 |
Term 3 Assessment - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q3 assessment |
---|---|
H-TRIS-405 |
|
Term 3 Assessment - comments
AA | Term 3 Assessment - comments |
---|---|
H-TRIS-405 | Note sur 20 |