Study programme 2023-2024 | Français | ||
Contemporary Democratic Issues | |||
Programme component of Master's in Social Transitions and Innovations (MONS) (day schedule) à l"School of Human and Social Sciences |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UH-M1-METISS-005-M | Compulsory UE | SCHIFFINO-LECLERCQ Nathalie | EX17 - ESHS - Intervenants extérieurs à ESHS |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5.00 | 1st term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
H-TRIS-402 | Contemporary Democratic Issues | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 100.00% |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
see AA
UE Content: description and pedagogical relevance
see AA
Prior Experience
Not applicable
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
H-TRIS-402 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
H-TRIS-402 |
|
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
H-TRIS-402 | not applicable |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
H-TRIS-402 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
H-TRIS-402 | Le cours repose, pour certaines séances, sur la lecture d'articles scientifiques dont la liste est fournie par la professeure au début du quadrimestre. Les étudiant∙es peuvent aussi consulter les sources suivantes dans le cadre du cours. HELD D., (2006), Models of Democracy, Stanford University Press. SARTORI G. (1973) Théorie de la démocratie, Armand Colin. SCHIFFINO N., JACQUET V., COGELS M., REUCHAMPS M. (2019) Les gouvernants face aux transformations de la démocratie, Gouvernement et action publique, vol. 8, n°2 : 57-80 SINTOMER Y. (2016), Les futurs de la démocratie au XXIe siècle, Raison publique, vol. 1, n°20 : 175-191. |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
H-TRIS-402 | Authorized |
Term 1 Assessment - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q1 assessment |
---|---|
H-TRIS-402 |
|
Term 1 Assessment - comments
AA | Term 1 Assessment - comments |
---|---|
H-TRIS-402 | Examen écrit ; les modalités sont précisées au début du cours. L'évaluation peut intégrer des modalités formatives ou certificatives, par exemple des lectures critiques et commentées, des échanges lors du cours et/ou avec d'éventuel∙les invité∙es |
Resit Assessment - Term 1 (B1BA1) - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q1 resit assessment (BAB1) |
---|---|
H-TRIS-402 |
|
Term 3 Assessment - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q3 assessment |
---|---|
H-TRIS-402 |
|
Term 3 Assessment - comments
AA | Term 3 Assessment - comments |
---|---|
H-TRIS-402 | Examen écrit ; les modalités sont précisées au début du cours. L'évaluation peut intégrer des modalités formatives ou certificatives, par exemple des lectures critiques et commentées, des échanges lors du cours et/ou avec d'éventuel∙les invité∙es |