Study programme 2022-2023Français
Written Production and Orthography: Part 2
Learning Activity
CodeLecturer(s)Associate Lecturer(s)Subsitute Lecturer(s) et other(s)Establishment
P-SMSL-109
      • MATHEY Estelle
      • UMONS
      Language
      of instruction
      Language
      of assessment
      HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term
      FrançaisFrançais015000Q2


      Content of Learning Activity

      Production of texts: note taking, summary, argumentation, synthesis.

      Required Learning Resources/Tools

      Moodle

      Recommended Learning Resources/Tools

      - Da Silva-Genest, Chr. (2018). Le Grevisse de l'orthophoniste. Grammaire. Louvain-la-Neuve : De Boeck Supérieur.
      - Rullier-Theuret, F. (2010). L'oral et l'écrit : règles, exercices et corrigés. Brussels: De Boeck-Duculot (Grévisse langue française, 6).
      - Scheepers, C. (2013). L'argumentation écrite. Brussels : De Boeck-Duculot. 
      - Thyrion, F. (2006). La dissertation. Du lieu commun à la réflexion personnelle. Brussels: De Boeck & Larcier.
      - French language improvement: https://www.ccdmd.qc.ca/fr/

      Other Recommended Reading

      Not applicable

      Mode of delivery

      • Face-to-face

      Type of Teaching Activity/Activities

      • Exercices dirigés
      • Travaux pratiques

      Evaluations

      The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)

      (*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
      Date de dernière mise à jour de la fiche ECTS par l'enseignant : 12/05/2022
      Date de dernière génération automatique de la page : 20/06/2023
      20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
      Tél: +32 (0)65 373111
      Courriel: info.mons@umons.ac.be