Study programme 2021-2022Français
Questions de sociologie dans l'enseignement supérieur
Programme component of Certificate of Teaching for Higher Education (Biomedical and Pharmaceutical Sciences) For students who do not hold another teaching certificate à la Faculty of Medicine and Pharmacy

CodeTypeHead of UE Department’s
contact details
Teacher(s)
UM-C1-CAPNPO-003-MCompulsory UELOTHAIRE SandrineP316 - Méthodologie et formation
  • LOTHAIRE Sandrine

Language
of instruction
Language
of assessment
HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) CreditsWeighting Term
  • Français
Français51000001st term

AA CodeTeaching Activity (AA) HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term Weighting
P-SEMF-140Sociological Issues in Compulsory Education510000Q1100.00%

Programme component

Objectives of Programme's Learning Outcomes

Type of Teaching Activity/Activities

AAType of Teaching Activity/Activities
P-SEMF-140
  • Cours magistraux
  • Conférences
  • Séminaires

Mode of delivery

AAMode of delivery
P-SEMF-140
  • Face to face

Required Reading

AA
P-SEMF-140

Required Learning Resources/Tools

AARequired Learning Resources/Tools
P-SEMF-140Not applicable

Recommended Reading

AA
P-SEMF-140

Recommended Learning Resources/Tools

AARecommended Learning Resources/Tools
P-SEMF-140Not applicable

Other Recommended Reading

AAOther Recommended Reading
P-SEMF-140Duru-Bellat, M. (2006). L'inflation scolaire: les désillusions de la méritocratie. Paris: Seuil, La République des Idées.
Duru-Bellat, M. (2002). Les inégalités sociales à l'école: Genèse et mythes. Paris: Presses Universitaires de France.
Duru-Bellat, M. (2003). Inégalités sociales à l'école et politiques éducatives. Paris: UNESCO, International Institute for Educational Planning.
Giddens, A., & Griffiths, S. (2006). Sociology. Cambridge: Polity.
Droesbeke, J.-J. (2008). Réussite ou échec à l'université : trajectoire des étudiants en Belgique francophone. Bruxelles: Editions de l'Université de Bruxelles.
Queiroz (de), J. M. (2006). L'école et ses sociologies. 128 (2ème éd.). Paris: Armand Colin.

Grade Deferrals of AAs from one year to the next

AAGrade Deferrals of AAs from one year to the next
P-SEMF-140Authorized
(*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
Date de dernière mise à jour de la fiche ECTS par l'enseignant : 12/01/2021
Date de dernière génération automatique de la page : 06/05/2022
20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
Tél: +32 (0)65 373111
Courriel: info.mons@umons.ac.be