Study programme 2021-2022 | Français | ||
Development Policy | |||
Programme component of Master's in Social Transitions and Innovations à l"School of Human and Social Sciences |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UH-M1-METISS-043-M | Optional UE | AOUN Elena | EX17 - ESHS - Intervenants extérieurs à ESHS |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5.00 | 2nd term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
H-TRIS-414 | Development Policy | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q2 | 100.00% |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
see AA
Content of UE
see AA
Prior Experience
Not applicable
Type of Assessment for UE in Q1
Q1 UE Assessment Comments
L'évaluation se fera sur la base de la participation continue des étudiant.e.s au cours, à leur production au fil des séances, et la restitution (orale et écrite) d'une recherche sur un sujet lié au cours.
Type of Assessment for UE in Q2
Q2 UE Assessment Comments
Examen oral et travail écrit en groupe.
L'évaluation se fera sur la base de la participation continue des étudiant.e.s au cours, à leur production au fil des séances, et la restitution (orale et écrite) d'une recherche sur un sujet lié au cours.
Le dispositif pédagogique pourrait être adapté pour faire face à d'éventuelles évolutions de la situation sanitaire. Le cas échéant, toutes les informations seront transmises diligemment à tou.te.s les étudiant.e.s.
Type of Assessment for UE in Q3
Q3 UE Assessment Comments
Examen oral et travail écrit en groupe.
L'évaluation se fera sur la base de la participation continue des étudiant.e.s au cours, à leur production au fil des séances, et la restitution (orale et écrite) d'une recherche sur un sujet lié au cours.
Le dispositif pédagogique pourrait être adapté pour faire face à d'éventuelles évolutions de la situation sanitaire. Le cas échéant, toutes les informations seront transmises diligemment à tou.te.s les étudiant.e.s.
Type of Resit Assessment for UE in Q1 (BAB1)
Q1 UE Resit Assessment Comments (BAB1)
Not applicable
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
H-TRIS-414 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
H-TRIS-414 |
|
Required Reading
AA | |
---|---|
H-TRIS-414 |
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
H-TRIS-414 | Les documents pertinents seront mis en ligne sur Student Corner. |
Recommended Reading
AA | |
---|---|
H-TRIS-414 |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
H-TRIS-414 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
H-TRIS-414 | -Figuière, C., et. al., Économie politique du développement durable, De Boeck, collection Ouvertures économiques ", 2016 -Visvanathan, N. et. al. (eds.), The Women, Gender and Development Reader, Halifax / New York : Fernwood Publishing/Zed Books, 2nd edition -Parpart, J.L. et. al. (eds.), Theoretical Perspectives on Gender and Development, Ottawa : The International Development Research Centre, 2000 -Masika, R. (ed.), Gender, Development and Climate Change, Oxford : Oxfam, 2002. |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
H-TRIS-414 | Authorized |