Study programme 2021-2022 | Français | ||
Contemporary Democratic Issues | |||
Programme component of Master's in Social Transitions and Innovations à l"School of Human and Social Sciences |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UH-M1-METISS-005-M | Compulsory UE | SCHIFFINO-LECLERCQ Nathalie | EX17 - ESHS - Intervenants extérieurs à ESHS |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5.00 | 1st term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
H-TRIS-402 | Contemporary Democratic Issues | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 100.00% |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
see AA
Content of UE
see AA
Prior Experience
Not applicable
Type of Assessment for UE in Q1
Q1 UE Assessment Comments
Examen oral ou écrit ; les modalités sont précisées au début du cours. L'évaluation peut intégrer des modalités formatives ou certificatives, par exemple la rédaction d'un travail avec ou sans présentation orale, des lectures critiques et commentées, des échanges lors du cours et/ou avec d'éventuels intervenants extérieurs.
Type of Assessment for UE in Q3
Q3 UE Assessment Comments
Examen oral ou écrit ; les modalités sont précisées au début du cours. L'évaluation peut intégrer des modalités formatives ou certificatives, par exemple la rédaction d'un travail avec ou sans présentation orale, des lectures critiques et commentées, des échanges lors du cours et/ou avec d'éventuels intervenants extérieurs.
Type of Resit Assessment for UE in Q1 (BAB1)
Q1 UE Resit Assessment Comments (BAB1)
not applicable
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
H-TRIS-402 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
H-TRIS-402 |
|
Required Reading
AA | |
---|---|
H-TRIS-402 |
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
H-TRIS-402 | not applicable |
Recommended Reading
AA | |
---|---|
H-TRIS-402 |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
H-TRIS-402 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
H-TRIS-402 | HELD D., (2006), Models of Democracy, Stanford University Press. SARTORI G. (1973) Théorie de la démocratie, Armand Colin. SINTOMER Y. (2016), Les futurs de la démocratie au XXIe siècle, Raison publique. CROUCH C. (2013), Post-démocratie, Diaphanes. |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
H-TRIS-402 | Authorized |