Study programme 2021-2022Français
Special Methodology of French as a Second Language
Learning Activity
CodeLecturer(s)Associate Lecturer(s)Subsitute Lecturer(s) et other(s)Establishment
T-FRAN-402
  • BERRE Michel
  • GRAVET Catherine
      • UMONS
      Language
      of instruction
      Language
      of assessment
      HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term
      FrançaisFrançais1010000Q1


      Content of Learning Activity

      Culture, FRSL coursebooks

      Required Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Recommended Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Other Recommended Reading

      R. Lafayette (éd.), Culture et enseignement du français. Didier, 1990.  P. Yerlès (dir.), Entendons-nous (2 vol.). Hatier, 1992. G. Zarate, Représentations de l'étranger et didactique des langues. Didier, 2010. J-M. Defays (dir.), La littérature en FLE. Etat des lieux et nouvelles perspectives. Hachette, 2014. J-M. Klinkenberg, Petites mythologies belges. Impressions nouvelles, 2013.  S. Dubois, V. Neusius, J. Montemayor (éd.) Les manuels de langue et de littérature étrangères comme médiateurs culturels : Québec-Canada-Europe, 2018.

      Mode of delivery

      • Mixed

      Type of Teaching Activity/Activities

      • Cours magistraux
      • Conférences
      • Séminaires

      Evaluations

      The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)

      (*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
      Date de dernière mise à jour de la fiche ECTS par l'enseignant : 14/05/2021
      Date de dernière génération automatique de la page : 06/05/2022
      20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
      Tél: +32 (0)65 373111
      Courriel: info.mons@umons.ac.be