Study programme 2021-2022 | Français | ||
Assessment of School Learning | |||
Learning Activity |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) | Establishment |
---|---|---|---|---|
P-SEMF-071 |
|
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q1 |
Content of Learning Activity
assessment, evaluation, benchmarks, competency-based approach, test, ethics, validity, reliability, exams
Required Learning Resources/Tools
Scallon, G. (2007). L'évaluation des apprentissages dans une approche par compétences. Bruxelles : De Boeck Université, coll. " Pédagogies en développement ".
online supports (Moodle: powerpoints, scientific articles and documents)
lectures by the teacher
Recommended Learning Resources/Tools
see bibliography provided in the online course
Other Recommended Reading
Bonniol, J.J., Vial, M. (1997). Les modèles de l'évaluation. Bruxelles : De Boeck Université.
Bressoux, P., & Pansu, P. (2003). Quand les enseignants jugent leurs élèves. Paris : Presses universitaires de France.
Dubus, A. (2006). La notation des élèves. Comment utiliser la docimologie pour une évaluation raisonnée. Paris: Armand Collin.
Cardinet, J. (1994, 2e édition). Evaluation scolaire et mesure. Bruxelles : De Boeck Université, coll. Pédagogies en développement.
De Landsheere, G. (1992, 6e édition). Evaluation continue et examens. Précis de docimologie. Bruxelles : Editions Labor, coll. " Education 2000 ".
Demeuse, M. (2004). Introduction aux théories et aux méthodes de la mesure en sciences psychologiques et en sciences de l'éducation. Liège : Les Editions de l'Université de Liège.
Merle, P. (1996). L'évaluation des élèves : enquête sur le jugement professoral. Paris : Presses universitaires de France.
Merle, P. (1998). Sociologie de l'évaluation scolaire. Paris : Presses universitaires de France, Coll. " Que sais-je ? ".
Merle, P. (2007). Les notes. Secrets de fabrication. Paris: Presses universitaires de France, coll. "Education et Société".
Morissette, D. (2001, 3e édition). Les examens de rendement scolaire. Sainte-Foy (Québec): Les Presses de l'Université Laval.
Tardif, J. (2006). L'évaluation des compétences. Documenter le parcours de développement. Montréal: Chenelière Education.Not applicable
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)