![]() | Study programme 2020-2021 | Français | |
![]() | International Organisations in Global Governance | ||
Programme component of Master's in Social Transitions and Innovations à l"School of Human and Social Sciences |
Students are asked to consult the ECTS course descriptions for each learning activity (AA) to know what special Covid-19 assessment methods are possibly planned for the end of Q3 |
---|
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UH-M1-METISS-066-M | Optional UE | AOUN Elena | EX17 - ESHS - Intervenants extérieurs à ESHS |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5.00 | 2nd term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
H-TRIS-472 | International Organisations in Global Governance | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q2 | 100.00% |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
See AA
Content of UE
See AA
Prior Experience
Avoir suivi un cours d'introduction au Droit et un cours de Droit international public constitue un atout appréciable.
Type of Assessment for UE in Q2
Q2 UE Assessment Comments
Au fil du quadrimestre sera appréciée la capacité des étudiants à s'approprier et à traiter les textes qui leur sont soumis. En outre, une séance de traitement et de résolution d'une situation-problème clôturera le cours. Durant celle-ci, les étudiants seront appelés à apporter des éléments d'analyse et de solution à son égard.
Le dispositif pédagogique pourrait être adapté pour faire face à d'éventuelles évolutions de la situation sanitaire. Le cas échéant, toutes les informations seront transmises diligemment à tou.te.s les étudiant.e.s.
Type of Assessment for UE in Q3
Q3 UE Assessment Comments
Au fil du quadrimestre sera appréciée la capacité des étudiants à s'approprier et à traiter les textes qui leur sont soumis. En outre, une séance de traitement et de résolution d'une situation-problème clôturera le cours. Durant celle-ci, les étudiants seront appelés à apporter des éléments d'analyse et de solution à son égard.
Le dispositif pédagogique pourrait être adapté pour faire face à d'éventuelles évolutions de la situation sanitaire. Le cas échéant, toutes les informations seront transmises diligemment à tou.te.s les étudiant.e.s.
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
H-TRIS-472 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
H-TRIS-472 |
|
Required Reading
AA | |
---|---|
H-TRIS-472 |
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
H-TRIS-472 | De nombreux matériaux (PTT du cours, textes, capsules vidéo, liens vers des pages Internet...) seront mis à disposition des étudiants sur Student Corner |
Recommended Reading
AA | |
---|---|
H-TRIS-472 |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
H-TRIS-472 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
H-TRIS-472 | - le Hardÿ de Beaulieu, Louis et al., Relations internationales, Grands textes politiques et juridiques, 3e édition, Anthémis, 2017. - Barnett, Michael N., Finnemore, Martha, Rules for the world: international organizations in global politics, Ithaca: Cornell University Press, 2004 - Karns, Margaret P., Mingst, Karen A., Stiles, Kendall W., International organizations: The politics and processes of global governance, Boulder, Lynne Rienner, 2015 |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
H-TRIS-472 | Authorized |