Study programme 2020-2021Français
European Projects
Programme component of Master's in Social Transitions and Innovations à l"School of Human and Social Sciences

Students are asked to consult the ECTS course descriptions for each learning activity (AA) to know what special Covid-19 assessment methods are possibly planned for the end of Q3

CodeTypeHead of UE Department’s
contact details
Teacher(s)
UH-M1-METISS-056-MOptional UELELOUP FabienneEX17 - ESHS - Intervenants extérieurs à ESHS
  • LELOUP Fabienne

Language
of instruction
Language
of assessment
HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) CreditsWeighting Term
  • Français
Français30000055.001st term

AA CodeTeaching Activity (AA) HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term Weighting
H-TRIS-420European Projects300000Q1100.00%
Programme component

Objectives of Programme's Learning Outcomes

  • Articulate reflection, research and action in order to design and carry out an innovative research project.
    • Understand the different steps and methods necessary to conduct scientific research on issues regarding social transitions and innovations.
    • Construct a frame of reference and formulate an innovative issue based on the analysis of scientific literature and observations in the field.
    • Collect data, analyse it qualitatively and quantitatively, and interpret the results adequately, taking into account the field in which the research has been developed.
  • Take a critical and ethical approach regarding the challenges of societal transitions of the 21st century and raise awareness among society and within politics.
    • Communicate (verbally and in writing) with the different audiences concerned by issues of societal transitions.
  • Work in an interdisciplinary team and collectively negotiate the stages of action-research from a transitional perspective.
    • Communicate data in a precise and non-oriented way.

Learning Outcomes of UE

see AA

Content of UE

see AA

Prior Experience

Politiques régionales et aides européennes (MSPOL2143) ou Politiques régionales (cours d'horaire décalé de master 1)

Type of Assessment for UE in Q1

  • Presentation and/or works
  • Oral examination

Q1 UE Assessment Comments


Le cours est évalué par un travail remis sous forme écrite (rapport) et défendu oralement lors de l'examen.
Tout d'abord, sur la base d'un travail personnel. Ce travail porte sur l'analyse approfondie d'un opérateur chef de file actif dans la coopération territoriale européenne, intervenant ou étant intervenu dans une ou plusieurs programmations européennes. Cet opérateur, les autres opérateurs partenaires du ou des projets concernés, leur(s) mode(s) de coordination et de mise en oeuvre sont au centre de l'étude. En cours d'année, les résultats obtenus sont discutés au cours. Le travail final est rendu sous la forme d'un document écrit et discuté lors de l'examen oral.
 

Type of Assessment for UE in Q3

  • Presentation and/or works
  • Oral examination

Q3 UE Assessment Comments

Le cours est évalué par un travail remis sous forme écrite (rapport) et défendu oralement lors de l'examen.
Tout d'abord, sur la base d'un travail personnel. Ce travail porte sur l'analyse approfondie d'un opérateur chef de file actif dans la coopération territoriale européenne, intervenant ou étant intervenu dans une ou plusieurs programmations européennes. Cet opérateur, les autres opérateurs partenaires du ou des projets concernés, leur(s) mode(s) de coordination et de mise en oeuvre sont au centre de l'étude. En cours d'année, les résultats obtenus sont discutés au cours. Le travail final est rendu sous la forme d'un document écrit et discuté lors de l'examen oral.

Type of Resit Assessment for UE in Q1 (BAB1)

  • N/A

Q1 UE Resit Assessment Comments (BAB1)

Not applicable

Type of Teaching Activity/Activities

AAType of Teaching Activity/Activities
H-TRIS-420
  • Cours magistraux

Mode of delivery

AAMode of delivery
H-TRIS-420
  • Face to face

Required Reading

AA
H-TRIS-420

Required Learning Resources/Tools

AARequired Learning Resources/Tools
H-TRIS-420Le cours est composé d'exposés de type académique, d'analyses et d'études de cas.
Ressources en ligne
https://www.interreg-fwvl.eu/;
https://ec.europa.eu/regional_policy/fr/information/publications/brochures/2017/european-cross-border-cooperation-on-health-theory-and-practice
https://www.keep.eu
 

Recommended Reading

AA
H-TRIS-420

Recommended Learning Resources/Tools

AARecommended Learning Resources/Tools
H-TRIS-420
Outre un portefeuille de diapositives, un ensemble de référence proposée au fur et à mesure du cours, les ouvrages de référence du cours sont :
-Buonanno L. et Nugent N., 2013, Policies and Policy Processes of the EU, The European Union Series, Palgrave MacMillan, New York
-Pelan P. 2008 Les fonds structurels de l'Union européenne - Principes et bonnes pratiques, Gualino Lextenso éditions, Paris.
 

Other Recommended Reading

AAOther Recommended Reading
H-TRIS-420Not applicable

Grade Deferrals of AAs from one year to the next

AAGrade Deferrals of AAs from one year to the next
H-TRIS-420Authorized
(*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
Date de génération : 09/07/2021
20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
Tél: +32 (0)65 373111
Courriel: info.mons@umons.ac.be