Study programme 2020-2021 | Français | ||
Marketing and Positioning | |||
Learning Activity |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) | Establishment |
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I-MANA-121 |
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Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
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Français | Français | 24 | 16 | 0 | 0 | 0 | Q2 |
Description of the modifications to the Q3 2020-2021 assessment procedures (Covid-19) |
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Not applicable this course was not given this academic year |
Description of the modifications to the Q2 2020-2021 assessment procedures (Covid-19) online or face-to-face (according to assessment schedule)
Not applicable this course was not given this academic year
Content of Learning Activity
Présentation du contexte de l'innovation (développement de nouveaux produits) et lien avec le marketing BtoB et BtoC. Développement de la notion du marketing industriel (BtoB), de ses caractéristiques, de ses domaines d'activités. Focalisation sur la notion d'achat BtoB et plus spécifiquement les centres d'achat avec ses différents intervenants (décideurs, acheteurs, prescripteurs et utilisateurs). Retour sur les notions classiques de marketing stratégique comme la segmentation, le ciblage, le positionnement, et le principe du marketing opérationnel ou marketing mix (4P) dans leur version traditionnelle. Développement de l'approche et des notions liées au marketing digital.
Required Learning Resources/Tools
Not applicable
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
Not applicable
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)