Study programme 2019-2020Français
Entrepreneurship
Learning Activity
CodeLecturer(s)Associate Lecturer(s)Subsitute Lecturer(s) et other(s)Establishment
W-COGE-035
  • COLOT Olivier
    • VANDERVEKEN Vincent
    • Université de Mons
    Language
    of instruction
    Language
    of assessment
    HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term
    FrançaisFrançais1520000Q1

    Organisational online arrangements for the end of Q3 2019-2020 assessments (Covid-19)
    • Production of individual or group work, essay, report, dissertation...
    Description of the modifications to the Q3 2019-2020 online assessment procedures (Covid-19)
    - Presentation and defence of the project (Business model): 60 %
    - Business Plan (written work) + testing : 20 %
    - Presence: 20 %

    Content of Learning Activity

    Business model, business plan, themes connected to venture creation and coaching.

    Required Learning Resources/Tools

    Osterwalder A. & Pigneur Y. (2010), "Business Model Generation", Wiley, 278 pages.
    Osterwalder A. et Pigneur Y. (2011), "Business model : nouvelle génération. Un guide pour visionnaires, révolutionnaires et challengers", Pearson, 279 pages.

    Recommended Learning Resources/Tools

    Not applicable

    Other Recommended Reading

    - Capron Henri (2009), "Entrepreneuriat et création d'entreprises : facteurs déterminants de l'esprit d'entreprises", De Boeck, 320 pages.
    - Colot Olivier (2005), "Guide de la transmission des entreprises familiales", IFAPME, avril, 247 pages.
    - Janssen Frank (2016), "Entreprendre : une introduction à l'entrepreneuriat", De Boeck Entreprendre, 460 pages.
    - Randerson K., Bettinelli C., Dossena G. & Fayolle A. (2015), "Family Entrepreneurship: Rethinking the research agenda", Routledge, New York, 336 pages, ISBN : 9781138841192.
    - Verstraete Thierry et Jouison-Laffitte Estèle (2009), "Business model pour entreprendre : le modèle GRP : théorie et pratique", De Boeck, 184 pages.

    Mode of delivery

    • Face to face

    Type of Teaching Activity/Activities

    • Cours magistraux
    • Conférences
    • Travaux pratiques
    • Exercices de création et recherche en atelier
    • Projet sur ordinateur
    • Etudes de cas

    Evaluations

    The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)

    (*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
    Date de génération : 13/07/2020
    20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
    Tél: +32 (0)65 373111
    Courriel: info.mons@umons.ac.be