Study programme 2019-2020 | Français | ||
History of Language Teaching | |||
Learning Activity |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) | Establishment |
---|---|---|---|---|
T-FRAN-501 |
|
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q1 |
Organisational online arrangements for the end of Q3 2019-2020 assessments (Covid-19) |
---|
|
Content of Learning Activity
Two issues are mainly addressed: 1) the major methodological currents analysed, in particular the issue of education morphosyntactic regularities of the foreign language; 2) the "institutionalisation" of language teaching (in the 19th and 20th centuries) through the specific case of Belgium, where the question of languages (languages taught, vehicular languages) affects all levels of education.
Required Learning Resources/Tools
Not applicable
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
- M. Berré et H. Besse, " Méthodes, techniques d'enseignement du français comme L2 : éléments pour une réflexion historiographique ", dans Kok-Escalle et al. (eds), Histoire internationale du français langue étrangère ou seconde : problèmes, bilans et perspectives, Le français dans le Monde - Recherches et Applications 52, Paris, Clé International 2012, pp. 62-77.
- M. Berré, Les langues à l'école primaire : enjeux identitaires et pédagogiques. Le français en Belgique flamande au XIXe siècle, Mons, CIPA, 2006.
- J. A. Caravolas, La didactique des langues au Siècle des Lumières. Précis et anthologie thématique, Montréal, Presses universitaires de Montréal, 2000.
- Claude Germain, Évolution de l'enseignement des langues : 5 000 ans d'histoire, Paris, Clé International (Coll. Didactique des langues étrangères), 1993.
- Anthony P. R. Howatt et H. G. Widdowson, A history of English Language Teaching (2nd Edition), Oxford : University Press, 2004.
- Christian Puren, Histoire des méthodologies de l'enseignement des langues, Paris, Clé International (coll. Didactique des langues étrangères), 1998.
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)