Study programme 2018-2019 | Français | ||
Financial institutions | |||
Activité d'apprentissage à la Faculty of Science |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) |
---|---|---|---|
W-FINA-006 |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q1 |
Content of Learning Activity
Chapter 1 : Financial system Chapter 2 : Financial markets organization Chapter 3 : Financial Intermediation Chapter 4 : Role of the financial institutions Chapter 5 : Bank Chapter 6 : Regulation Chapter 7 : Financial crisis
Required Learning Resources/Tools
Not applicable
Recommended Learning Resources/Tools
Miskin (2007), <em>Monnaie, Banque et marchés financiers</em>,Couppey-Soubeyran (2010), <em>Monnaie, banques et finance</em>, puf, Paris.
Karyotis (2013), <em>L’essentiel de la Banque</em>, Gualino Lextenso éditions, Yssy-les-Mounineaux
Hull (2013), <em>Gestion des risques & Institutions financières</em>, chapitre 3, pp. 59 -62 et certains éléments des chapitres 12 et 13.
Jacquillat & Levy-Garboua (2011), <em>Les 100 mots de la crise financière</em>, Que sais-je, Puf, 127 p.
Other Recommended Reading
Morin, F. & Mignard, P. (2010), Autopsie d'une crise annoncée, Le Pérégrinateur Editeur, 96 pages.
Couppey-Soubeyran, J. & Nijdam, C. (2014), Parlons banque en 30 questions, La documentation Française, 90 pages.
Bénassy-Quéré, A & Coeuré, B. (2014), Economie de l’euro, Editions la Découverte, 3ème édition, 125 pages.
Bezbakh, P. (2011), Inflation et désinflation, Editions la Découverte, 6ème édition, 125 pages.
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)