Study programme 2018-2019 | Français | ||
x | |||
Activité d'apprentissage à la Faculty of Translation and Interpretation - School of International Interpreters |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) |
---|---|---|---|
T-DIDA-019 |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | Q1 |
Content of Learning Activity
Observations (see grids), practice analysis, reflective approach
Required Learning Resources/Tools
Not applicable
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
M. Bocquillon, A. Derobertmasure, M. Demeuse, <em>Objectifs, organisation et attentes de la formation pratique dispensée aux futurs agrégés de l'enseignement secondaire supérieur</em> [...], fascicule édité par l'INA (Institut d'Administration scolaire de l'université de Mons), université de Mons, 2016. –, <em>Guide pour "porter un regard réflexif sur sa (une) pratique"</em>, ibid., 2016. Ch. Puren, P. Bertocchini et Ed. Costanzo, <em>Se former en didactique des langues</em>, Paris, Ellipses, 1998. M.-C. Wagner, <em>Pratique du micro-enseignement ; une méthode souple de formation des enseignants</em>, Bruxelles, De Beock, 1988.
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)