Study programme 2018-2019Français
Analysis and Development of Language Evaluation Devices
Activité d'apprentissage à la Faculty of Psychology and Education
CodeLecturer(s)Associate Lecturer(s)Subsitute Lecturer(s) et other(s)
P-SMSL-165
  • HUET Kathy
  • PICCALUGA Myriam
      Language
      of instruction
      Language
      of assessment
      HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term
      FrançaisFrançais1510500Q2

      Content of Learning Activity

      A conceptual framework is proposed to make the connection between the general framework of teaching / learning languages and assessment (type of methodological, technical, etc.)..

      Required Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Recommended Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Other Recommended Reading

      ROEGIERS, X. (1997). Analyser une action d’éducation et de formation : analyser les programmes, les plans et les
      projets d’éducation ou de formation pour mieux les élaborer, les réaliser et les évaluer. Bruxelles : De Boeck,
      DENNERY, M. (1999). Piloter un projet de formation. Paris : ESF
      Lessard, C., & Meirieu, P. (Eds.) (2005). <em>L’obligation de résultats en éducation. Évolution, perspectives et enjeux internationaux</em>. Bruxelles : De Boeck
      Gérard, F.-M. (2003) L’évaluation de l’efficacité d’une formation, <em>Gestion 2000, 20</em>(3), 13-33.
      Cadre européen commun de référence pour les langues, Paris, Conseil de l’Europe / Les éditions Didier, 2001.
      Christine Tagliante L'évaluation et le cadre européen, Paris, Clé International, 2005
      Lyle Bachman & Adrian S. Palmer <em>Language Testing in Practice.</em> Oxford University Press. 1996.     

      Mode of delivery

      • Face to face

      Type of Teaching Activity/Activities

      • Cours magistraux
      • Travaux pratiques
      • Préparations, travaux, recherches d'information

      Evaluations

      The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)

      (*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
      Date de génération : 02/05/2019
      20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
      Tél: +32 (0)65 373111
      Courriel: info.mons@umons.ac.be