Study programme 2017-2018 | Français | ||
Assessment in formal education | |||
Programme component of Certificate of Teaching for Upper Secondary Education - Biomedical and Pharmaceutical Sciences à la Faculty of Medicine and Pharmacy |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UM-A1-ASANTE-001-M | Compulsory UE | DEMEUSE Marc | P316 - Méthodologie et formation |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 1st term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P-SMSL-225 | Theoretical Basis of Assessment in Education | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 50.00% |
P-SEMF-071 | Assessment of School Learning | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 50.00% |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
P-SMSL-225 |
|
P-SEMF-071 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
P-SMSL-225 |
|
P-SEMF-071 |
|
Required Reading
AA | |
---|---|
P-SMSL-225 | |
P-SEMF-071 |
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SMSL-225 | Slides copies |
P-SEMF-071 | Scallon, G. (2007). L'évaluation des apprentissages dans une approche par compétences. Bruxelles : De Boeck Université, coll. « Pédagogies en développement ». |
Recommended Reading
AA | |
---|---|
P-SMSL-225 | |
P-SEMF-071 |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SMSL-225 | Not applicable |
P-SEMF-071 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
P-SMSL-225 | Not applicable |
P-SEMF-071 | Bonniol, J.J., Vial, M. (1997). Les modèles de l'évaluation. Bruxelles : De Boeck Université. Bressoux, P., & Pansu, P. (2003). Quand les enseignants jugent leurs élèves. Paris : Presses universitaires de France. Dubus, A. (2006). La notation des élèves. Comment utiliser la docimologie pour une évaluation raisonnée. Paris: Armand Collin. Cardinet, J. (1994, 2e édition). Evaluation scolaire et mesure. Bruxelles : De Boeck Université, coll. Pédagogies en développement. De Landsheere, G. (1992, 6e édition). Evaluation continue et examens. Précis de docimologie. Bruxelles : Editions Labor, coll. « Education 2000 ». Demeuse, M. (2004). Introduction aux théories et aux méthodes de la mesure en sciences psychologiques et en sciences de l'éducation. Liège : Les Editions de l'Université de Liège. Merle, P. (1996). L'évaluation des élèves : enquête sur le jugement professoral. Paris : Presses universitaires de France. Merle, P. (1998). Sociologie de l'évaluation scolaire. Paris : Presses universitaires de France, Coll. « Que sais-je ? ». Merle, P. (2007). Les notes. Secrets de fabrication. Paris: Presses universitaires de France, coll. "Education et Société". Morissette, D. (2001, 3e édition). Les examens de rendement scolaire. Sainte-Foy (Québec): Les Presses de l'Université Laval. Tardif, J. (2006). L'évaluation des compétences. Documenter le parcours de développement. Montréal: Chenelière Education.Not applicable |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
P-SMSL-225 | Unauthorized |
P-SEMF-071 | Unauthorized |