Study programme 2017-2018Français
Analysis and Development of Language Assessment Devices
Programme component of Specialised Master degree in Language Sciences - Technological Mediation : Subtitling, Dubbing, Respeaking and AudiodescriptionResearch Institute for Language science and Technology
CodeTypeHead of UE Department’s
contact details
Teacher(s)
UL-S1-TAVSTD-512-MOptional UEHUET KathyP362 - Métrologie et Sciences du langage
  • HUET Kathy
  • PICCALUGA Myriam

Language
of instruction
Language
of assessment
HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) CreditsWeighting Term
  • Français
Français1510500552nd term

AA CodeTeaching Activity (AA) HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term Weighting
P-SMSL-165Analysis and Development of Language Evaluation Devices1510500Q2100.00%
Programme component

Objectives of Programme's Learning Outcomes

Type of Teaching Activity/Activities

AAType of Teaching Activity/Activities
P-SMSL-165
  • Cours magistraux
  • Travaux pratiques
  • Préparations, travaux, recherches d'information

Mode of delivery

AAMode of delivery
P-SMSL-165
  • Face to face

Required Reading

AA
P-SMSL-165

Required Learning Resources/Tools

AARequired Learning Resources/Tools
P-SMSL-165Not applicable

Recommended Reading

AA
P-SMSL-165

Recommended Learning Resources/Tools

AARecommended Learning Resources/Tools
P-SMSL-165Not applicable

Other Recommended Reading

AAOther Recommended Reading
P-SMSL-165ROEGIERS, X. (1997). Analyser une action d’éducation et de formation : analyser les programmes, les plans et les
projets d’éducation ou de formation pour mieux les élaborer, les réaliser et les évaluer. Bruxelles : De Boeck,
DENNERY, M. (1999). Piloter un projet de formation. Paris : ESF
Lessard, C., & Meirieu, P. (Eds.) (2005). L’obligation de résultats en éducation. Évolution, perspectives et enjeux internationaux. Bruxelles : De Boeck
Gérard, F.-M. (2003) L’évaluation de l’efficacité d’une formation, Gestion 2000, 20(3), 13-33.
Cadre européen commun de référence pour les langues, Paris, Conseil de l’Europe / Les éditions Didier, 2001.
Christine Tagliante L'évaluation et le cadre européen, Paris, Clé International, 2005
Lyle Bachman & Adrian S. Palmer Language Testing in Practice. Oxford University Press. 1996.     

Grade Deferrals of AAs from one year to the next

AAGrade Deferrals of AAs from one year to the next
P-SMSL-165Authorized
(*) HT : Hours of theory - HTPE : Hours of in-class exercices - HTPS : hours of practical work - HD : HMiscellaneous time - HR : Hours of remedial classes. - Per. (Period), Y=Year, Q1=1st term et Q2=2nd term
Date de génération : 11/01/2018
20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
Tél: +32 (0)65 373111
Courriel: info.mons@umons.ac.be