Study programme 2017-2018 | Français | ||
Democracy and International Civil Society | |||
Activité d'apprentissage à l"School of Human and Social Sciences |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) |
---|---|---|---|
H-TRIS-407 |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q2 |
Content of Learning Activity
Démocratie et société civile : définitions et éléments d'analyse théoriques ; légitimité démocratique des instances internationales et déficit démocratique international ; l'enjeu démocratique des réformes des organisations internationales ; les perspectives des puissances émergentes sur les enjeux démocratiques ; Les acteurs de la SCI : ONG, lobbies, réseaux et mouvements sociaux ; la légitimité des acteurs de la SCI ; luttes et stratégies de la SCI : coopération et contestation ; enjeux thématiques : démocratisation et ingénierie institutionnelle ; droits humains et justice globale.
Required Learning Resources/Tools
not applicable
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
Keck, Margaret E., Sikkink, Kathryn, Activists beyond borders: advocacy networks in international politics, Ithaca, N.Y. : Cornell University Press, 1998 Russet, Bruce and Oneal, John, Triangulating peace. Democracy, interdependence and international organizations, New York: W.W. Norton & mp; Cie, 2001 Scholte, Jan Aart (ed.), Building global democracy: Civil society and accountable global governance, Cambridge: Cambridge University Press, 2011 Dossier de lecture.
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)