Study programme | Français | ||
Theory and Practice of Language Teaching | |||
Programme component of Certificate of Teaching for Upper Secondary Education - Languages, Literature and Translation Studies à la Faculty of Translation and Interpretation - School of International Interpreters |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UT-A1-TRAINT-019-M | Compulsory UE | BERRE Michel | T201 - Didactique des langues et des cultures |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 2.00 | 2.00 |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T-DIDA-045 | Theory and Practice of Language Teaching | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 100.00% |
Unité d'enseignement |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
Basic concepts in FLT - Introduction to the main techniques of FLT.
Content of UE
Not applicable
Prior Experience
Not applicable
Type of Assessment for UE in Q1
Q1 UE Assessment Comments
Not applicable
Type of Assessment for UE in Q2
Q2 UE Assessment Comments
Not applicable
Type of Assessment for UE in Q3
Q3 UE Assessment Comments
Not applicable
Q1 UE Resit Assessment Comments (BAB1)
Not applicable
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
T-DIDA-045 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
T-DIDA-045 |
|
Required Reading
AA | |
---|---|
T-DIDA-045 |
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
T-DIDA-045 | Not applicable |
Recommended Reading
AA | |
---|---|
T-DIDA-045 |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
T-DIDA-045 | Cadre européen commun de référence pour les langues – Apprendre, Enseigner, Évaluer (CECRL), Conseil de l’Europe, 2001 Beacco J.-C., L'approche par compétences dans l'enseignement des langues, Paris, Didier, 2007. Besse H. et Porquier R., Grammaires et didactique des langues, Paris, Didier/Hatier, 1991. Besse H. Propositions pour une typologie des méthodes de langues, Paris 8, 2000 (thèse de doctorat) Martinez P., La didactique des langues étrangères, Paris, PUF (Que Sais-je ?), 2008 (3e édit.) Rosen E., Le point sur le Cadre européen commun de référence pour les langues, CLE international, 2010 |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
T-DIDA-045 | Cadre européen commun de référence pour les langues – Apprendre, Enseigner, Évaluer (CECRL), Conseil de l’Europe, 2001 Beacco J.-C., L'approche par compétences dans l'enseignement des langues, Paris, Didier, 2007. Besse H. et Porquier R., Grammaires et didactique des langues, Paris, Didier/Hatier, 1991. Besse H. Propositions pour une typologie des méthodes de langues, Paris 8, 2000 (thèse de doctorat) Martinez P., La didactique des langues étrangères, Paris, PUF (Que Sais-je ?), 2008 (3e édit.) Rosen E., Le point sur le Cadre européen commun de référence pour les langues, CLE international, 2010 |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
T-DIDA-045 | Autorisé |