Study programmeFrançais
Theory and Practice of Language Teaching
Programme component of Certificate of Teaching for Upper Secondary Education - Languages, Literature and Translation Studies à la Faculty of Translation and Interpretation - School of International Interpreters
CodeTypeHead of UE Department’s
contact details
Teacher(s)
UT-A1-TRAINT-019-MCompulsory UEBERRE MichelT201 - Didactique des langues et des cultures
  • BERRE Michel

Language
of instruction
Language
of assessment
HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) CreditsWeighting Term
  • Français
Français15150002.002.00

AA CodeTeaching Activity (AA) HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term Weighting
T-DIDA-045Theory and Practice of Language Teaching1515000Q1100.00%
Unité d'enseignement

Objectives of Programme's Learning Outcomes

  • Master the disciplinary and interdisciplinary knowledge that justifies educational activity
  • Master the disciplinary didactics that guide the educational activity
  • Maintain a critical and autonomous relationship with scientific knowledge
  • Reflect on practice

Learning Outcomes of UE

Basic concepts in FLT - Introduction to the main techniques of FLT.

Content of UE

Not applicable

Prior Experience

Not applicable

Type of Assessment for UE in Q1

  • Presentation and works
  • Oral examination
  • Written examination
  • Quoted exercices

Q1 UE Assessment Comments

Not applicable

Type of Assessment for UE in Q2

  • N/A

Q2 UE Assessment Comments

Not applicable

Type of Assessment for UE in Q3

  • Presentation and works
  • Oral examination
  • Written examination
  • Quoted exercices

Q3 UE Assessment Comments

Not applicable

Q1 UE Resit Assessment Comments (BAB1)

Not applicable

Type of Teaching Activity/Activities

AAType of Teaching Activity/Activities
T-DIDA-045
  • Cours magistraux
  • Travaux pratiques

Mode of delivery

AAMode of delivery
T-DIDA-045
  • Face to face

Required Reading

AA
T-DIDA-045

Required Learning Resources/Tools

AARequired Learning Resources/Tools
T-DIDA-045Not applicable

Recommended Reading

AA
T-DIDA-045

Recommended Learning Resources/Tools

AARecommended Learning Resources/Tools
T-DIDA-045Cadre européen commun de référence pour les langues – Apprendre, Enseigner, Évaluer (CECRL), Conseil de l’Europe, 2001 
Beacco J.-C., L'approche par compétences dans l'enseignement des langues, Paris, Didier, 2007.
Besse H. et Porquier R., Grammaires et didactique des langues, Paris, Didier/Hatier, 1991. 
Besse H. Propositions pour une typologie des méthodes de langues, Paris 8, 2000 (thèse de doctorat)
Martinez P., La didactique des langues étrangères, Paris, PUF (Que Sais-je ?), 2008 (3e édit.)
Rosen E., Le point sur le Cadre européen commun de référence pour les langues, CLE international,‎ 2010

Other Recommended Reading

AAOther Recommended Reading
T-DIDA-045Cadre européen commun de référence pour les langues – Apprendre, Enseigner, Évaluer (CECRL), Conseil de l’Europe, 2001 
Beacco J.-C., L'approche par compétences dans l'enseignement des langues, Paris, Didier, 2007.
Besse H. et Porquier R., Grammaires et didactique des langues, Paris, Didier/Hatier, 1991. 
Besse H. Propositions pour une typologie des méthodes de langues, Paris 8, 2000 (thèse de doctorat)
Martinez P., La didactique des langues étrangères, Paris, PUF (Que Sais-je ?), 2008 (3e édit.)
Rosen E., Le point sur le Cadre européen commun de référence pour les langues, CLE international,‎ 2010

Grade Deferrals of AAs from one year to the next

AAGrade Deferrals of AAs from one year to the next
T-DIDA-045Autorisé
Date de génération : 17/03/2017
20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
Tél: +32 (0)65 373111
Courriel: info.mons@umons.ac.be