Study programme | Français | ||
Language Development: Normal Functioning and Disorders | |||
Programme component of Specialised Master degree in Language Sciences - NeuropsycholinguisticsResearch Institute for Language science and Technology |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
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UL-S1-NPLING-211-M | Optional UE | PICCALUGA Myriam | R350 - Service de l'Institut de Recherche en Sciences et Technologies du Langage |
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Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
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| Français | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 5.00 | 5.00 |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
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P-SMSL-169 | Language Development: Normal Functioning and Disorders | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | Q2 | ?% |
Unité d'enseignement |
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Objectives of Programme's Learning Outcomes
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
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P-SMSL-169 |
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Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
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P-SMSL-169 |
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Required Reading
AA | |
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P-SMSL-169 |
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
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P-SMSL-169 | Not applicable |
Recommended Reading
AA | |
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P-SMSL-169 |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
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P-SMSL-169 | Bernicot J. et Bert-Erboul A., L'acquisition du langage par l'enfant,In Press, Paris , 2009 / Kail, M. Fayol, M.,L'acquisition du langage, Le langage en émergence de la naissance à trois ans, PUF, Paris, 2000. de Boysson-Bardies, B., Comment la parole vient aux enfants : de la naissance jusqu'à deux ans, Odile Jacob, Paris , 2005. Karmiloff, K., Karmiloff-Smith A., Comment les enfants entrent dans le langage, Paris : Retz, 2003 Kail, M. Fayol, M., L'acquisition du langage, Le langage en développement. Au-delà de trois ans, PUF, Paris, 2000.Chevrie-Muller, C., Narbona, J., Le langage de l'enfant: aspects normaux et pathologiques, Masson, 2007 |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
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P-SMSL-169 | Bernicot J. et Bert-Erboul A., L'acquisition du langage par l'enfant,In Press, Paris , 2009 / Kail, M. Fayol, M.,L'acquisition du langage, Le langage en émergence de la naissance à trois ans, PUF, Paris, 2000. de Boysson-Bardies, B., Comment la parole vient aux enfants : de la naissance jusqu'à deux ans, Odile Jacob, Paris , 2005. Karmiloff, K., Karmiloff-Smith A., Comment les enfants entrent dans le langage, Paris : Retz, 2003 Kail, M. Fayol, M., L'acquisition du langage, Le langage en développement. Au-delà de trois ans, PUF, Paris, 2000.Chevrie-Muller, C., Narbona, J., Le langage de l'enfant: aspects normaux et pathologiques, Masson, 2007 |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
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P-SMSL-169 | Non autorisé |