Study programme | Français | ||
Entrepreneurship, business | |||
Activité d'apprentissage à la Warocqué School of Business and Economics |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) |
---|---|---|---|
W-COGE-036 |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 15 | 25 | 0 | 0 | 0 | Q2 |
Content of Learning Activity
Business plan, financial plans, themes connected to venture creation and coaching.
Required Learning Resources/Tools
Osterwalder A, Pigneur Y, Business Model Generation, Wiley, 2010, 278 pages. Alexander Osterwalder et Yves Pigneur (2011), "Business model : nouvelle génération. Un guide pour visionnaires, révolutionnaires et challengers", Pearson, 279 pages.
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
Colot Olivier (2005), « Guide de la transmission des entreprises familiales », IFAPME, avril, 247 pages. Jean-Christophe Pic (2012), " chaque enjeu son business plan. Rédaction, informations, présentation. Construire une modélisation et des hypothèses, vérifier, tester, simuler. Elaborer son business plan selon les destinataires et le projet", Vuibert, 335 pages. Catherine Léger-Garniou et Georges Kalousis (2010), "Construire son business plan : les clés du BP professionnel", Dunod, 248 pages. Richard Stutely (2009), "Business plan : concevoir un business plan efficace", Pearson Education France, 302 pages.
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)