Study programmeFrançais
Special methodology of French as a Second Language
Activité d'apprentissage à la Faculty of Translation and Interpretation - School of International Interpreters
CodeLecturer(s)Associate Lecturer(s)Subsitute Lecturer(s) et other(s)
T-FRAN-402
  • BERRE Michel
  • GRAVET Catherine
      Language
      of instruction
      Language
      of assessment
      HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term
      FrançaisFrançais1515000Q2

      Content of Learning Activity

      Culture, FRSL coursebooks

      Required Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Recommended Learning Resources/Tools

      Not applicable

      Other Recommended Reading

      Beacco J.-C., <em>La didactique de la grammaire dans l’enseignement du français et des langues</em>, Paris, Didier, 2010. 
      Bertocchini P. et Costanzo E., <em>Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE</em>, Paris, Clé International, 2008.   
      Cuq, J.-P. (dir.), <em>Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde</em> / ASDIFLE, Paris, Clé International, 2003.    
      de Salins G.-D., <em>Grammaire pour l'enseignement/apprentissage du FLE</em>, Paris, Didier/Hatier, 1996.
      Vigner G., <em>La grammaire en FLE</em>, Paris, Hachette, 2004 
      Le français dans le Monde – collection Numéros spéciaux "Recherches et Applicatiuons". 

      Mode of delivery

      • Mixed

      Type of Teaching Activity/Activities

      • Cours magistraux
      • Conférences
      • Séminaires

      Evaluations

      The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)

      Unité d’enseignement de la combinaison linguistique
      Date de génération : 17/03/2017
      20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
      Tél: +32 (0)65 373111
      Courriel: info.mons@umons.ac.be