Study programme | Français | ||
Special methodology of French as a Second Language | |||
Activité d'apprentissage à la Faculty of Translation and Interpretation - School of International Interpreters |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) |
---|---|---|---|
T-FRAN-402 |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | Q2 |
Content of Learning Activity
Culture, FRSL coursebooks
Required Learning Resources/Tools
Not applicable
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
Beacco J.-C., <em>La didactique de la grammaire dans l’enseignement du français et des langues</em>, Paris, Didier, 2010.
Bertocchini P. et Costanzo E., <em>Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE</em>, Paris, Clé International, 2008.
Cuq, J.-P. (dir.), <em>Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde</em> / ASDIFLE, Paris, Clé International, 2003.
de Salins G.-D., <em>Grammaire pour l'enseignement/apprentissage du FLE</em>, Paris, Didier/Hatier, 1996.
Vigner G., <em>La grammaire en FLE</em>, Paris, Hachette, 2004
Le français dans le Monde – collection Numéros spéciaux "Recherches et Applicatiuons".
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)