Study programme | Français | ||
Reasoned French grammar (part a) | |||
Activité d'apprentissage à la Faculty of Translation and Interpretation - School of International Interpreters |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) |
---|---|---|---|
T-FRAN-204 |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 5 | 10 | 0 | 4 | 0 | Q1 |
Content of Learning Activity
Language sciences and main fields of French grammar – Morphology, syntax – Prescriptive grammar – Word spelling and grammatical spelling – Spelling reform.
Required Learning Resources/Tools
Not applicable
Recommended Learning Resources/Tools
Not applicable
Other Recommended Reading
Boudou Bénédicte <em>et al.</em>, <em>L'Accord du participe passé, 100 exercices avec corrigés</em>, Paris, Hatier, 1993, coll. « Profil pratique ». Gaillard Bénédicte, Colignon Jean-Pierre, <em>Toute l’orthographe</em>, Paris, Albin Michel, Magnard, 2005, coll. « Les dicos d’or de Bernard Pivot ».
Grevisse Maurice, <em>Le Petit Grevisse : grammaire française</em>, Bruxelles, De Boeck, 2009 (32e édition).
Grevisse Maurice, Goosse André, <em>Le Bon Usage</em>, 15e édit., Bruxelles, Duculot, 2011.
Hanse Joseph, avec la coll. de D. Blampain, <em>Nouveau dictionnaire des difficultés du français moderne</em>, Bruxelles, De Boeck & Larcier, 2012 (6e édition).
Kannas Claude, <em>Bescherelle : le dictionnaire des difficultés</em>, Paris, Hatier, 2011. (Ou l’édition précédente : Kannas Claude, <em>Le Bescherelle pratique de la langue française</em>, Paris, Hatier, 2007.)
Riegel M., Pellat J.-C., Rioul R., <em>Grammaire méthodique du français</em>, 5e édition, Paris, Presses universitaires de France, 2014. Siouffi G. et Van Raemdonck D., <em>Cent fiches pour comprendre les notions de grammaire</em>, Paris, Bréal, 2007.
Wilmet M., <em>Grammaire critique du français</em>, 5e édit., Bruxelles, De Boeck & Larcier, 2010.
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)