Study programmeFrançais
Introduction to Higher Education Pedagogy
Activité d'apprentissage à la Faculty of Psychology and Education
CodeLecturer(s)Associate Lecturer(s)Subsitute Lecturer(s) et other(s)
P-SEMF-133
  • DEMEUSE Marc
      Language
      of instruction
      Language
      of assessment
      HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term
      FrançaisFrançais150000Q1

      Content of Learning Activity

      Problems linked to passing and failing at University and in non-university higher education. Higher education pedagogy; coaching; remediation; pedagogical mentoring; tutoring; pedagogical support.

      Required Learning Resources/Tools

      Prégent, R., Bernard, H., Kozanitis, A. (2009). <em>Enseigner à l'université dans une approche-programme</em>. Montréal: Presses Internationales Polytechnique.

      Recommended Learning Resources/Tools

      Droesbeke, J.J., Lecrenier, C., Tabutin, D., Vermandele, C., (2008). Réussite ou échec à l'université. Trajectoire des étudiants en Belgique francophone. Bruxelles: Éditions de l'Université de Bruxelles, coll. "Statistique et mathématiques appliquées". 
      . Leclercq, D. (ed) (1998). <em>Pour une pédagogie universitaire de qualité</em>. Sprimont: Mardaga
      . Ménard, L., Saint-Pierre, L. (éds.)(2014). Se former à la pédagogie de l'enseignement supérieur. Montréel: Association québécoise de pédagogie collégiale.
      . Lectures conseillées et cours en ligne.

      Other Recommended Reading

      Not applicable

      Mode of delivery

      • Mixed

      Type of Teaching Activity/Activities

      • Cours magistraux
      • Conférences

      Evaluations

      The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)

      Unité d’enseignement de la combinaison linguistique
      Date de génération : 17/03/2017
      20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
      Tél: +32 (0)65 373111
      Courriel: info.mons@umons.ac.be