Study programmeFrançais
Micro-Teaching and Analysis of Teaching Practice
Activité d'apprentissage à la Faculty of Psychology and Education
CodeLecturer(s)Associate Lecturer(s)Subsitute Lecturer(s) et other(s)
P-SEMF-122
  • DEMEUSE Marc
    • DEROBERTMASURE Antoine
    Language
    of instruction
    Language
    of assessment
    HT(*) HTPE(*) HTPS(*) HR(*) HD(*) Term
    FrançaisFrançais020000Q1

    Content of Learning Activity

    Observations (see grids), practice analysis, reflective approach, micro-teaching, autoscopy, heteroscopy.

    Required Learning Resources/Tools

    Chamberland, G., Lavoie, L., Marquis, D. (2000). 20 Formules pédagogiques. Sainte-Foy : Presses de l’Université de Québec
    Gauthier, C., Desbiens, J-F, Martineau, S., (2003). Mots de passe pour mieux enseigner. Presses de l'Université Laval, Collection : Formation et profession.
    Gauthier, C., Bissonnette, S., Richard, M., Castonguay, M. (2013). Enseignement explicite et réussite des élèves. la gestion des apprentissages. Bruxelles: De Boeck, coll. Pédagogies en développement".
    Hensler, H. & Therriault, A. (1997). Guide de la planification d'une leçon. Sherbrooke, Editions du CRP.
    Hollingsworth, J., & Ybarra, S. (2013). L’enseignement explicite. Une pratique efficace. Montréal: Chenelière Education. Adapté de l’anglais par Demers, D.D.

    Recommended Learning Resources/Tools

    Not applicable

    Other Recommended Reading

    Not applicable

    Mode of delivery

    • Face to face

    Type of Teaching Activity/Activities

    • Exercices dirigés
    • Utilisation de logiciels
    • Démonstrations

    Evaluations

    The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)

    Unité d’enseignement de la combinaison linguistique
    Date de génération : 17/03/2017
    20, place du Parc, B7000 Mons - Belgique
    Tél: +32 (0)65 373111
    Courriel: info.mons@umons.ac.be