Programme d’études 2020-2021English
  • PIRLOT Jean-Pierre
  • UMONS
AnglaisAnglais3612903Q2

Modalités d'organisation des évaluations de fin de Q3 2020-2021 (Covid-19) à distance ou en présentiel (selon les informations reprises à l'horaire)
  • Epreuve orale (Questions - réponses, présentation d'un travail individuel ou collectif, commentaire et argumentation à propos d'un travail écrit,...)
Description des modalités d'évaluation de fin de Q3 2020-2021 (Covid-19) à distance ou en présentiel (selon les informations reprises à l'horaire)
The exam of 'Advanced Communication Systems' will be oral and in presence, based on an individual scheduled appointment for each student.
If the sanitary conditions would evolve badly and a distance exam would be required, the exam would stay an oral exam but via the Teams platform.

Modalités d'organisation des évaluations de fin de Q2 2020-2021 (Covid-19) à distance ou en présentiel (selon les informations reprises à l'horaire)

Description des modalités d'évaluation de fin de Q2 2020-2021 (Covid-19) à distance ou en présentiel (selon les informations reprises à l'horaire)

Evolution and main characteristics of access networks; OFDM modulation to be used in the frame of fading, dispersive and impulsive channels (wireless, xDSL, PLC, ...); Performance parameters of a link (SNR, MER, EVM, PAPR) and diagnosis tools; Spread spectrums and applications; Advanced access methods (CDMA, OFDMA); MIMO communications; Principles of channel equalization; Channel coding (RS, LDPC, concatenated codes) and interleaving;

Digital Communications: fundamentals and applications (second edition), Bernard SKLAR, (c)2001 Prentice Hall PTR, ISBN 0-13-084788-7 Fundamentals of Communications Systems, John G. PROAKIS & Masoud SALEHI, (c)2005 Pearson Education, Inc., ISBN 0-13-147135-X

• Conférences
  • Projet sur ordinateur